×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برای  رفع موانع، پرداخت معوقات، رضایت و شادابی مجموعه آبفا، باید بین مسوولان اعتماد  وجود داشته باشد

مشاور رسانه ای آب و فاضلاب خوزستان باتوجه به عدم تحقق معوقات و مطالبات آبداران ( نیروهای اب و فاضلاب روستایی که با پیمانکاران طرف قرارداد آب و فاضلاب خوزستان طرف هستند ) ، به دو مشکل مرتبط با این مساله اشاره کرد:

اول اینکه مشکل دستمزد و حقوق و بیمه و تعویق این مطالبات آبداران و دیگر پرسنل مجموعه ی آبفا ، مختص خوزستان نیست و در دیگر نواحی کشور نیز متاسفانه وجود دارد که مشکل اصلی به دلیل شرایط خاص تحریمی و موانع سنتی تولید و فربه بودن سازمان و عدم مدیریت صحیح در سنوات گذشته است که انشاالله در سال جدید امیدواریم با رفع موانع ، و همکاری مسوولان استانی و کشوری این مشکلات برطرف شود.

دومین مساله این است که حجم طلب معوقه ی آبداران که ماهها با انباشت و تاخیر در پرداخت مواجه است ، بیش از مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی است که آبفای کشور پیش از آغاز سال جدید و به صورت قرض از منابع دیگر استان ها در اختیار آب و فاضلاب استان قرار داده است.

گراوندی در ادامه افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به طور کامل به آبداران پرداخت شده و با توجه به انحلال و ادغام آبفای روستایی ، بخش زیادی از نیروهای آبفای روستایی در اداره آبفای اهواز تبدیل وضعیت شده اند؛ و از این مبلغ به آبفای اهواز نیز تحویل شده که این استنباط به وجود آمده و اطلاعاتی غلط منتشر شده که گویا کل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تحویل آبفای اهواز شده که این مطلب بی پایه است.

وی در ادامه افزود: همزمان با تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از آبفای کشور ، استاندار محترم نیز پیش از شروع سال جدید قول دادند که برای تسویه حساب کامل با آبداران سختکوش و نجیب روستایی ، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در اختیار آبفای استان گذاشته شود و مطمئن هستیم ایشان با دلسوزی و نگرانی عمیق پیگیر مطالبات این گروه از نیروهای سختکوش روستایی هستند ، ولی تا این لحظه این مبلغ تحقق نیافته و تحویل آب و فاضلاب استان و در نتیجه آبداران نشده است.

پرداخت حقوق آبداران از محل موافقت نامه نگهداری و تعمیرات تاسیسات آبرسانی روستایی است که از محل منابع استانی پرداخت می شود و به دلیل عدم تخصیص کافی از این محل، حقوق این پرسنل شریف دچار اختلال می شود و لازمه ی پرداخت حقوق این عزیزان تخصیص منابع کافی توسط سازمان برنامه و بودجه استان است که با اراده و پیگیری دلسوزانه ی استاندار محترم ، بدون شک این روند بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هرگونه کم کاری و یا مستنداتی دال بر ضعف در شیوه های مدیریتی وجود دارد ، شایسته است این موارد در فضایی اخلاقی اسلامی که حرمت افراد محفوظ بماند و مایه ی یاس و تسری بی انگیزگی در دیگر مدیران نیز نشود ، مطرح و عنوان شود و بدون شک درصدد اصلاح موارد متقن و رفع عیوب برخواهیم آمد. ولی برخوردهای احساسی که به دلیل انتقال اطلاعات و داده های نادرست و مغرضانه به قصد تخریب مدیران به استاندار محترم منتقل می شود، شیوه ی مرضیه و پسندیده ای نیست و با سیره ی حاکم اسلامی منافات دارد.

مدیر جدید آبفای اهواز معرفی می شود

شهرام گراوندی در پایان افزود: در پایان افزود: با بازنشستگی دکتر صفرنژاد مدیر آبفای اهواز ، ظرف دو سه روز آینده ، مدیر جدید این مجموعه نیز معرفی می شود و مشکلات و مسائل آبفای اهواز نیز با اراده و انگیزه ای که در پرسنل این اداره سراغ داریم انشاالله مرتفع خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.