×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
۱۰ درصد ایرانی‌ها درگیر دیابت هستند/ دیابتی ها بیشتر مراقب کرونا باشند

زهرا عبداللهی گفت: بیماران دیابتی از جمله افرادی هستند که در زمان شیوع کرونا باید بیش از دیگران مراقب باشند تا به این ویروس آلوده نشوند، زیرا در صورت آلودگی، احتمال شدت یافتن بیماری کرونا در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: به بیماران دیابتی توصیه می‌شود علاوه بر رعایت تمام دستور العمل‌های بهداشتی که برای عموم مردم تدوین شده به کنترل قند خون خود بیشتر توجه کنید. نظارت منظم می‌تواند به جلوگیری از عوارض ناشی از بالا یا پایین رفتن قند خون کمک کند.

عبداللهی تاکید کرد: هرگونه عفونت از جمله آلودگی به ویروس کرونا سطح گلوکز بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد و نیاز به  مایعات بیشتر خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود بیماران دیابتی همواره به مقدار کافی آب مصرف کنند.

او بیان کرد: بیماران دیابتی باید مراکز درمانی نزدیک به محل زندگی خود را شناسایی کرده و شماره تماس آن‌ها را داشته باشند. این افراد باید آمادگی لازم برای مقابله با افت احتمالی و ناگهانی قند خون را داشته باشند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: بیماران دیابتی همیشه باید به مقدار کافی دارو‌های دیابتی مورد نیاز خود را در منزل داشته باشند.

او با باین اینکه بیماران دیابتی باید برنامه روزانه منظمی داشته باشند، گفت: این افراد باید از پرکار بودن و فعالیت زیاد خودداری کرده و حتما خواب خوب و استراحت کافی در شب داشته باشند. با توجه به کم تحرکی در محیط محدود منزل، احتمال اضافه وزن و چاقی بالا می‌رود که این امر موجب اختلال در تنظیم قند خون می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.