×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اقدامات بنیاد مستضعفان گامی بلند در جهت توسعه استان خوزستان است

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست بررسی مشکلات و اقدامات بنیاد مستضعفان استان خوزستان در سالن جلسات استانداری اقدامات این نهاد انقلابی در استان را موثر و رضایتبخش دانست و اظهار داشت: وجود انقلابی و جهادی بنیاد، می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند از این رو حمایت خود را در جهت تسریع در اقدامات این نهاد اعلام می‌کنیم تا از این مسیر اقدامات خوبی در جهت محرومیت‌زدایی صورت پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر باید هر گونه تعارف در زمین پیشرفت پروژه‌های استان را کنار بگذاریم و یک برنامه زمانبندی دقیق از شروع پروژه تا پایان پروژه  تنظیم کنیم.

وی یکی دیگر از مزایای تشکیل قرارگاه را برطرف کردن موانعی چون بروکراسی اداری به عنوان یکی از عوامل اصلی بی‌انگیزگی مدیران عنوان کرد و توضیح داد: وقتی در قرارگاه ارگان یا نهادی به وظیفه خود در قبال پروژه‌ها عمل نکند بلافاصله این مساله پیگیری و به نتیجه می‌رسد و مقاومت مدیران در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

سلیمانی خاظرنشان کرد: سه قرارگاه رسیدگی به حاشیه‌نشینی و محرومیت زدایی، قرارگاه مسکن و قرارگاه بررسی مشکلات فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و آب شرب  در استان تشکیل شده است هدف از تشکیل قرارگاه  انجام اقدامات انقلابی به منظور پویایی و حرکت رو به جلو است.

وی با تاکید بر تسریع و تسهیل در روند پروژه های بنیاد مستضعفان بیان کرد: ضرورت دارد که بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نشستی با معاونت امور عمرانی استانداری گزارش کاملی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های خود ارایه دهند تا ضمن بررسی این ظرفیت‌ها، فعالیت‌های این دو مجموعه را بهتر پیش ببریم.

استاندار خوزستان با اشاره به فرارسیدن سال نو و مشکلات معیشتی اقشار مختلف استان به ویژه اقشار ضعیف بیان کرد: متاسفانه به دلیل شرایطی که کرونا بر کل کشور و استان حاکم کرده است برخی مشاغل با مشکل رو به رو شده‌اند و افراد زیادی  قطعا در روزهای مانده به عید نوروز درمانده و مستاصل هستند که ضرورت دارد در این زمینه از کمک های نیکوکارانه استفاده شود هر چند بنیاد مستضعفان همیشه در این زمینه پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود  همه کمک‌های در قالب بسته‌های کمک‌های مومنانه با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی  میان اقشار نیازمند توزیع شود تا از این طریق  کمک ها به مردم از یک کانال و با هدف توزیع بهتر صورت پذیرد.

سلیمانی با اشاره مشکلات عمرانی برخی روستاهای استان بیان کرد: بسیاری از روستاها استان با مشکل راه دسترسی، ابرسانی، گازرسانی و … رو به رو هستند  این در حالی است که استان خوزستان منبع درآمد ملی است  و  بیش از ۶۰ درصد درآمد ملی از  این استان تامین می‌شود لذا زیبنده نیست در استان مردم با چنین مشکلاتی رو به رو باشند.

وی ادامه داد: در استان خوزستان شرکت پتروشیمی بسیاری در ماهشهر در حال فعالیت هستند اما  وقتی اهالی ان منطقه بیکار باشند یا این که از جای دیگری در این شرکت ها مشغول به کار شوند نشان میدهد که این مساله نیازمند توجه بیشتر است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.