×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد

قاسم سلیمانی دشتکی پس از نشست شورای کشاورزی خوزستان افزود:این طرح بزرگ ملی که به طرح مقام معظم رهبری شهرت دارد می‌تواند بخش کشاورزی استان و کشور را متحول کند و چشم انداز خوبی برای توسع استان ترسیم کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تاکیدهای مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مبنی بر اتمام هرچه سریع‌تر این طرح ، گام دوم این طرح در پهنه ای به مساحت ۲۵۵هزار هکتار به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد:برای شروع گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری نشست هایی با وزیران نیرو ، جهادکشاورزی ، رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیریت صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح داشته است و  امیدواریم گشایش های برای تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده ایجاد شود.

بر اساس برآوردها ، گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان به ۴۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

گام نخست این طرح همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برداشت ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شتاب گرفت و پنج سال بعد یعنی اواخر سال ۱۳۹۷ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سطح ۲۹۵هزار هکتار به بهره برداری رسید.

 

توسعه باغ ها در مناطق شیب‌دار

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت:برنامه توسعه باغ ها در مناطق شیب‌دار با هدف ایجاد اشتغال و بهره گیری از ظرفیت های آب و خاک سال آینده سرعت می‌گیرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه هنوز بخش کشاورزی استان ظرفیت های زیادی دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است افزود:سرمایه گذاری در توسعه باغات ، زراعت و دام می تواند موتور توسعه استان را روان تر کند.

 

توسعه زنجیره تولید در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استان در زمینه صنایع تکمیلی ، تبدیلی و فراوری کشاورزی ضعف های زیادی دارد افزود: مهمترین اولویت ما جذب سرمایه گذاری جدید برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وی گفت: اگربتوانیم بخش های صنایع و کشاورزی را با سرمایه گذاری های جدید و بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند بومی فعال کنیم روند توسعه استان شتاب می‌گیرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.