×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رشد ۱۰ درصدی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر درخوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان بیان کرد: یکی از دغدغه هایی که در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی وجود داشت استقبال نکردن و پایین بودن ثبت نام داوطلبان بود.

وی گفت: خوشبختانه چهار هزار و ۴۵۰ نفر در استان در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام داشتند که رشد خوبی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: داوطلبان در ۸۸ شهر استان برای تعداد ۷۷۶ کرسی رقابت خواهند کرد که به عبارتی رقابت هر ۶ نفر برای کسب یک کرسی است.

استاندار خوزستان افزود: ثبت نام داوطلبان روستایی نیز از اواخر فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و بررسی صلاحیت ها تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و ۲۸ خرداد ماه نیز همزمان با انتخابات رییس جمهوری انتخابات شوراها برگزار می شود.

 پیگیری برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان و کارگران در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه متاسفانه کسورات زیادی در پرداختی کارکنان و کارگران استان وجود داشت افزود: کارگران آبفای شهری و روستایی از اقشاری هستند که با کسری پرداخت حقوق مواجه هستند که برای حل این مشکل اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت  و تا چند روز آینده نیز اعتباری دیگر دریافت خواهیم کرد تا حقوق این نیروها به طور کامل پرداخت شود.

استاندار خوزستان افزود: کارگران شهرداری ها نیز در دریافت حقوق خود با مشکلاتی مواجه هستند که از منابع مالیات بر ارزش افزوده و منابع وزارت کشور اعتباراتی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال  تامین شده است و مبلغی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال نیز برای پرداخت حقوق این گروه شغلی تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: همچنین ۷۴۰ میلیارد ریال برای پرداخت اضافه کارمندان خوزستان که در چند ماه اخیر کسری داشتند دریافت شده است، خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۰ بخش اعتبارات حقوق کارکنان ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان در بخش خصوصی ادامه داد: حقوق کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شده است و حقوق کارکنان کارخانجات پتروشیمی و نفت نیز پرداخت شده و با این روند تا یک ماه آینده در بخش خصوصی پرداخت ها مناسب خواهد بود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: مدیران استانی باید انگیزه داشته باشند و تابع بروکراسی اداری نباشند و انقلابی حرکت کنند، اعتبار وجود دارد و مدیران باید تلاش کنند و نباید منتظر اعتباری که اعلامی می شود باشند ، مدیران باید به صورت مکرر از وزارتخانه خود مطالبه گر باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه مدیر کسی است که مشکلات مردم را برطرف کند افزود: علاوه بر اعتبارات دستگاه مربوطه نهادهای مختلفی هستند که مدیران می توانند از آن ها کمک بگیرند.

استاندار خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال بنیاد مستضعفان تمایل دارد که در پروژه های مختلف مشارکت داشته باشد و ستاد اجرایی فرمان امام نیز تمایل به مشارکت و حضور در رفع مشکلات مناطق محروم را دارد.

وی افزود: مدیران تنها به امید اعتبارات دستگاه های خود نباشند و تلاش کنند سهم استان را بگیرند و میدانی عمل کنند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه چند مدیر در خوزستان به تازگی انتخاب شدند افزود: اگر مدیری در حل مشکلات کوشا نباشد قطعا جابه جا خواهد شد.

تداوم شرایط حساس کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به تداوم شرایط حساس کرونا در استان بیان کرد: با وجود تلاش های زیادی که انجام گرفته همچنان هشت شهرستان در استان در شرایط  قرمز کرونا و ۱۰ شهرستان نیز نارنجی هستند.

وی گفت: درست است که روند ابتلا به کرونا رو به نزول است اما ممکن است که دوباره صعودی شود. از مردم استان های دیگر تقاضا داریم که به شهرهای قرمز و نارنجی استان سفر نکنند وبرای شهرهای زرد هم توصیه به سفر کردن نمی شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: افرادی که سفر می کنند حتما باید تست کرونا انجام دهند ، با وجود تلاش امدادگران به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه شرکت در مراسم عروسی و عزاداری به صورت انبوه تعداد زیادی در استان به کرونا مبتلا شدند.

وی گفت: بانیان این مجالس در فوت افراد شرکت کننده دخیل هستند و به نوعی قتل عمد را مرتکب شده اند که از بزرگان و شیوخ و رسانه ها تقاضا داریم در فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر ورود کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: از فرمانداران و اعضای شورای تامین تقاضا داریم که رفتارهای مردم را در مقابله با کرونا کنترل کنند و اگر فردی رعایت نکرد  رفتارهای قهری انجام دهند.

روند رو به بهبود وضعیت بازار مرغ در خوزستان

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به معضل مرغ در استان بیان کرد:  در چند ماه اخیر قیمت مرغ به حداکثر خود رسید و عرضه بسیار محدود بود که با انجام چند تصمیم در ستاد تنظیم بازار استان وضعیت مرغ در استان در ۲ روز اخیر رو بهبود است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در بحث مرغ افزود: مصوب شد که نهاده ها و دارو و امکانات دولتی به مرغدارانی در استان  داده شود که متناسب با تولید، عرضه  مرغ به کشتارگاه ها داشته باشند در غیر این صورت سهمیه ای را دریافت نخواهند کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین  مصوب شد از خروج مرغ به صورت زنده و کشتار از استان جلوگیری شود و فروش مرغ زنده در استان منع شود تا عرضه و توزیع مرغ کشتار روز در بازار استان به خوبی انجام گیرد.

پیگیری اجرای ۵۰ درصد دیگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه اشکالاتی بر اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان وارد است افزود: ۵۰ درصد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان اجرا شد اما با نواقصی همچون تخصیص آب مورد نیاز همراه است.

وی گفت: در سال آینده پیگیر اجرای ۵۰ درصد دیگر این طرح در استان خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات در این مسیر را برطرف کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان افزود: به زودی فصل برداشت کشت پاییزه در استان شروع می شود و باید مشکلات حمل و نقل و تجهیزات ماشین آلات کشاورزی و پرداختی به کشاورزان بررسی شود.

وی گفت: حدود ۳ هزار وسیله نقلیه نیاز است تا کالاها از بنادر استان به نقاط دیگر حمل شوند به همین منظور باید به گونه ای عمل شود تا در زمان برداشت محصولات با کمبود وسیله حمل و نقل مواجه نشویم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: ۵۰۰ دستگاه کمباین در استان وجود دارد و تقاضای تامین ۲ هزار کمباین دیگر برای زمان برداشت محصولات کشاورزی را کرده ایم .

وی افزود: متاسفانه در خوزستان با این وسعت تنها۸۰ هزار هکتار  محصولات باغی کشت می شود و باید کاشت درختان مثمر در استان را توسعه کمی و کیفی دهیم.

هشدار به مدیران خوزستان برای حل مشکلات مردم

استاندار خوزستان در ادامه این گفت وگو خطاب به مدیران استان بیان کرد: مدیران باید تلاش بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: از مدیران در بخش خصوصی نیز تقاضا دارم که برای ایجاد کارخانجات و صنایع، عدالت را در استخدام رعایت کنند و از نیروهای بومی جذب کار کنند تا جوانان این استان نیز از وجود صنایع و کارخانجات مختلف در خوزستان بهره مند شوند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.