×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برای ما سخت است صاحبان عروسی و عزا را بازداشت کنیم / مردم همکاری کنند

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در خوزستان هنوز مطلوب نیست؛ متاسفانه هنوز عواقب و عوارض ویروس جهش‌یافته انگلیسی ادامه دارد اما روند بیماری با شیب ملایمی، نزولی شده است.

وی افزود: در حال حاضر هشت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند. اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شوند، به سرعت این شهرها نیز تغییر وضعیت خواهند داد.

استاندار خوزستان گفت: چند ایراد در خوزستان وجود دارد که یکی از ایرادات اصلی، تجمعات عزاداری، عروسی و حتی دورهمی‌های خانوادگی است. هر جمعیتی، کاروان مرگ است و نباید در این خصوص شکی داشته باشیم.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در پی هر تجمعی، ده‌ها بستری و تعداد زیادی موارد مرگ وجود خواهد داشت. در این شرایط برگزاری تجمعات، عزاهای متعدد در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه ردیابی بیماران، قوی‌تر شده و روزانه به طور متوسط حدود ۲۰ هزار تست انجام می‌شود، این ویروس در بسیاری از اشخاص، شناخته‌شده نیست و در برخی موارد، افراد به ظاهر سالم، مبتلا هستند و ویروس را به جمعیت زیادی منتقل می‌کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این ویروس، کشنده است و اگر فردی دیر به بیمارستان مراجعه کند، پس از ۲۴ ساعت دچار مشکل می‌شود بنابراین بزرگان اقوام و آحاد مردم باید به این مساله توجه و پویش “نه به تجمعات” را راه‌اندازی کنند زیرا این مراسم عزای مرگ افراد متعدد است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کسی به عنوان مسافر نوروزی در این شهرها تردد کنند و از ورود مسافران به این شهرها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر به شهرهای زرد و آبی از نظر قانونی منعی ندارد، تصریح کرد: توصیه می‌شود که مردم به شهرهای زرد و آبی نیز سفر نکنند زیرا ممکن است در این شهرها نیز افرادی ناقل ویروس باشند.

استاندار خوزستان گفت: اگر مردم همراهی کنند، از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و مراسم برگزار نشود؛ حداکثر در دو هفته این وضعیت ویروس جمع می‌شود اما اگر سفرها، مراودات، تجمعات، عزاداری‌های سنتی غلیظ و جشن‌های سنتی غلیظ ادامه یابد، مرگ‌های متعدد و متوالی به دنبال خواهد داشت و بیماری، قابل کنترل نخواهد بود و بیمارستان‌ها نیز گنجایش و ظرفیت پذیرش بیماران را نخواهند داشت.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: تعداد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سایر مواردی که کمک حیاتی دارند، محدود است و اگر تعداد بیماران زیاد شود دچار مشکل می‌شویم بنابراین خالصانه از مردم تقاضا می‌کنم برای سلامتی خود، همکاری کنند. صاحبان عزا و جشن نیز برای سلامت دیگران و برای اینکه عامل مرگ یا قاتل غیرعمد دیگران نشوند، همکاری کنند.

وی افزود: به فرمانداران، اعضای شورای تامین و سایر مسئولان مرتبط نیز تاکید شده است که برخورد کنند. برای ما سخت است که جسد را دیر تحویل دهیم و صاحب عزای غرق در غم و غصه را بازداشت کنیم. همچنین برای ما سخت است که اولیای عروس و داماد را در اوج شادی بازداشت کنیم. مردم نگذارند کار به این مرحله برسد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.