×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کشت دو واریته جدید در موسسه تحقیقات توسعه نیشکر

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به شناسایی این دو واریته جدید در چابهار گفت: در سفری به منظور بررسی شرایط گلدهی واریته های نیشکر در شرایط آب و هوایی چابهار، این دو واریته نیشکر شناسایی شد.

وی افزود: این دو واریته نیشکر پاکستانی یا هندی است اما در شرایط آب و هوایی چابهار رشد کرده است و پس از طی مراحل قرنطینه در موسسه تحقیقات، در مزرعه کشت خواهد شد و امیدواریم جزو واریته های تجاری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این واریته ها مقاوم به کم آبی و شوری خاک هستند و نسبت به سایر ارقام آب کمتری برای رشد نیاز دارند.

ناصری عنوان کرد: در موسسه تحقیقات نگاه ویژه ای نسبت به ارقام و اهمیت جایگزینی آنها با واریته های جدید به وجود آمده و در این راستا گام های مهمی برای افزایش عملکرد و کمک به کشاورزی پایدار صورت برداشته شده است.

وی تاکید کرد: وارد کردن هر واریته هزینه های زیادی ایجاد می کند و هر واریته بین پنج تا پانزده هزار دلار هزینه دارد و شناسایی این دو واریته در چابهار، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجه ای در شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه نیاز به واریته های مطلوب و سازگار با محیط ضروری است، گفت: اصلاح و معرفی واریته‌های جدید نیشکر یکی از نیازهای اساسی شرکت توسعه نیشکر است.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.