×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فراوانی کرونا در کدام مناطق شرق اهواز بیشتر است؟

امراله مردانی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری بهداشت در شرق اهواز مراجعه می‌کنند. در مجموع، روزانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تست رپید و حدود ۶۰۰ تست PCR در شرق اهواز انجام می‌شود که ۴۰ درصد تست‌های PCR مثبت می‌شوند.

وی با اشاره به شلوغی بازار هسته مرکزی شهر اهواز، افزود: روزانه ۱۷ تیم به صورت مشترک با دستگاه‌های ذی‌ربط در حال بازدید هستند اما در برخی مناطق، بسیاری از مغازه‌ها باز هستند.

مردانی بیان کرد: بسیاری از مغازه‌ها خودسرانه فک پلمب می‌کنند و در چند روز اخیر نیز ۴۰۰ مغازه را دادگاهی و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: متاسفانه بازارها بسیار شلوغ هستند و حتی اگر در مغازه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، خیابان‌ها بسیار شلوغ هستند و بسیاری از افراد تردد غیرضروری دارند.

وی افزود: روند بیماری هنوز کاهشی نشده اما شیب صعود ملایم شده است اما اگر مردم رعایت نکنند، قطعا شرایط بدتر خواهد شد.

مردانی گفت: فراوانی موارد شناسایی‌شده کرونا در شرق اهواز، در مناطق کوی ملت، باهنر، پاداد و زیتون کارمندی بیشتر است اما این مساله به این معنی نیست که در نقاط حاشیه‌ای، موارد کمتری از بیماری داریم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز افزود: شاید یکی از دلایلی که موجب شده تعداد موارد بیماری در نقاط حاشیه‌ای کمتر باشد، مراجعه کمتر ساکنان این مناطق به مراکز نمونه‌گیری است؛ البته این دلیل نیز جزو فاکتورهای اصلی نیست.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.