×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
واکسیناسیون بیماران دیالیزی در خوزستان آغاز شد

دکتر فرهاد ابول نژادیان یکشنبه در حاشیه مراسم واکسیناسیون بیماران دیالیزی در بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگا ان اظهار داشت: امروز با حمایت وزارت بهداشت یکی از گروه‌های پرخطر استان خوزستان یعنی بیماران دیالیزی را واکسینه حواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار بیمار خاص در استان داریم که یک هزار و ۵۰۰ نفر آنها بیمار دیالیزی هستند و ظرف ۲ تا سه روز آینده واکسینه می‌شوند. این بیماران در طول هفته ۲ تا سه بار باید دیالیز شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اولین استانی هستیم که بیماران دیالیزی را واکسینه کردیم و امیدواریم در طول همین هفته، ۲ تا سه گروه پرخطر دیگر را واکسینه کنیم. برای اینکه جامعه ایمنی داشته باشیم نیاز است که تمام گروه های پرخطر واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعداد افراد واکسینه شده در خوزستان را افزایش دهیم افزود: ما برای مدیریت بیماری که استان خوزستان را در بر گرفته است به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم. یکی از اقدامات موثر و راهبردی برای مدیریت کرونا واکسیناسیون مردم خوزستان است.

ابول نژادیان گفت: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان که جزو گروه های پرخطر هستند در حال انجام است همچنین جانبازان نخاعی و شیمیایی بالای ۵۰ درصد و سرای سالمندان استان را واکسینه کردیم.

وی در پایان افزود: امیدوارم که در روزهای آینده بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بیماران پیوند اعضا و پیوند مغز استخوان را به سرعت واکسینه کنیم.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.