×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
میراث حمید

در آستانه یکمین سالگرد درگذشت و آسمانی شدن شادروان دکتر حمید کهرام عضو هیئت علمی دانشگاه، نماینده مجلس شورای اسلامی و از کنشگر سیاسی و اجتمالی استان خوزستان و کشور هستیم.

درگذشت ایشان در نخستین ماه و روزهای گسترش ویروس کرونا و در حالت اضطراری و بی تجربگی مردم و مسئولان در رودررویی با این بلای جهانی، موجب اندوه فراوان دوستان و آشنایان و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور گردید. بی گمان وجود این انسان مخلص و متخصص می توانست در حد خود، به کسب آمادگی های پزشکی و تجهیزاتی با این پدیده شوم، کمک شایانی به مردم و کشور باشد.

امروز و پس از نزدیک به یکسال از درگذشت و نبودن فیزیکی و مادی ایشان، شاید بهتر بتوان به شناساندن آن انسان والا پرداخت، به این امید که طیف گسترده جوانان حزبی و سیاسی و مدیران اجرایی و قوه تقنینی کشور از میراث اخلاقی و معنوی وی بهره ها ببرد.

دکتر حمید کهرام در خانواده ای مذهبی و خوش نام و در شهری کارگری و آباد و در میان مردمانی زنده و پر نشاط و دردمند، زاده و تربیت شده بود. این شرایط از ایشان، جوانی با شخصیت و با اخلاق و کوشا و دلسوز و متعهد به جامعه بارآورده بود.

دوران دانشجویی ایشان که همزمان با تکان های مردمی علیه رژیم پهلوی ، پیروزی انقلاب اسلامی، شروع جنگ تحمیلی و فعالیت نهادهای خدمت رسان به مردم بود، این جوان پاک نهاد را آبدیده و با کاستی ها و مشکلات مردم و کشور، آشناتر نمود.

نمایندگی دکتر کهرام در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی و در برهه ای حساس از توسعه سیاسی و اصلاح طلبی مردم و اقدامات جدی ایشان در کمیسیون کشاورزی مجلس و سپس تصدی مسئولیت هایی در زمینه پیشگیری های پزشکی، از یک سو و کوشش سیاسی و حزبی وی در جهت بالا بردن فرهنگ و ادبیات سیاسی نسل جوان، همه و همه گویای نیات خالص و دلسوزی و دغدغه ها و نگرانی های ایشان در راستای تامین زیستی آبرومند برای مردم ایران بود.
اهمیت دادن ایشان به حضور گسترده مردم در انتخابات (ها)، با همه کاستی ها و عیوبی که ایشان بر آن واقف بود و پیگیرهای شبانه روزی وی بر انجام اصلاحات و تحقق شایسته سالاری و پیشرفت علمی و سیاسی و اقتصادی ایران و استان خوزستان، گویای اندیشه و نگره های وی در عرصه های مورد اشاره است. بی گمان جای خالی دکتر کهرام در انتخابات ۱۴۰۰ در استان خوزستان،خالی و فقدان ایشان محسوس تر خواهد بود.

افزون بر نکات یادشده، منش و فروتنی و بی پیرایگی اخلاقی دکتر کهرام حتا در عرصه سیاسی، که عرصه ای نفس گیر و رقابتی برای کسب قدرت است، زبانزدن همه کنشگران سیاسی و طیف های مختلف بود.

یاد و نام ایشان در سال گذشته و در هر محفل، یادآور خوبی ها، ایثار ها، سکوت ها و بی توجهی های وی بر منافع شخصی و خصوصی خود، بوده و امید است که خیل فراوان جوانان حزبی در ادامه کنشگری های خویش، از شخصیت دکتر حمید کهرام به عنوان یک تجربه موفق در رعایت اخلاق سیاسی و ترجیح منافع ملی کشور بر منافع شخصی بهره ها ببرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.