×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای مراحل نهایی پروژه‌های برق با اولویت عبور از تابستان ۱۴۰۰ در خوزستان

محمود دشت‌بزرگ در خصوص  اقدامات انجام‌شده در شبکه برق تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، اظهار کرد: ۵ پروژه پست برق انتقال و فوق توزیع از ابتدای سال جاری تاکنون در این شرکت به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت آن‌ها ۳۲۲ مگاولت آمپر بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۱۳ میلیارد تومان پروژه در شبکه برق تحت نظارت این شرکت به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در بخش خطوط نیز ۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده که در مجموع ۱۸۹ کیلومتر مدار به ظرفیت خطوط شبکه اضافه کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت در بخش پست‌ها و خطوط برق، ۹.۶ مگاوات به ظرفیت بانک‌های خازنی و ۱۵ کیلومتر مدار به طول هادی پرظرفیت شبکه برق استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد افزوده شده است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها حاصل خودباوری و استفاده از دانش بومی در صنعت برق کشور است، گفت: این پروژه‌ها در شرایطی به بهره‌برداری رسیده‌اند که به دلیل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، با مشکلات جدی مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: این پروژه‌ها باعث افزایش قدرت اطمینان شبکه و بالا رفتن قدرت مانور در شبکه می‌شوند. در حال حاضر پروژه‌هایی با اولویت عبور از تابستان ۱۴۰۰ در مرحله نهایی شدن است و در مجموع ۱۳۱ پروژه بزرگ در برق منطقه‌ای خوزستان فعال است که با افتتاح آن‌ها ۹ هزار مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه اضافه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.