×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
افزایش ۱۱ درصدی بیماران کرونایی در خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: در هفته منتهی به ۱۵ اسفند ماه موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان ۲۲ درصد نسبت به هفته قبل آن افزایش داشت همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۱۶/۹ و ۴۹/۶ درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: در هفته منتهی به ۲۲ اسفندماه نیز موارد بیماری و بستری نسبت به هفته قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۴ درصد افزایش داشت اما موارد فوت یک درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته جاری چهارشنبه سوری را در پیش داریم که نگران این موضوع هستیم اگر چه تمهیداتی لحاظ شده اما از مردم انتظار داریم در خانه بمانند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته در شهرستان اهواز موارد بیماری ۱۸ درصد افزایش داشته است گفت: در شهرستان های ماهشهر، آبادان، شوشتر، دزفول و رامهرمز موارد بیماری به ترتیب ۳۰، ۲۹،۶، چهار و ۱۶ درصد افزایش یافته است اما موارد بیماری در شهرستان کارون هشت درصد روند کاهشی داشته است.

ابول نژادیان گفت: موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در اسفند ماه در استان خوزستان پنج هزار و ۶۲۲ مورد بوده است که یک هزار و ۳۸۲ مورد آن قطعی بود همچنین ۲۵ هزار بیمار در خانه قرنطینه هستند.

وی افزود: ۴۴درصد بیماران کرونایی خوزستان زن و ۵۶ درصد جمعیت بیماران را مردان تشکیل می دهند همچنین ۸۶ درصد بیماران در مناطق شهری و ۱۴ درصد در مناطق روستایی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در خوزستان ۴۰ کودک در قرنطینه خانگی و هشت کودک بیمار بستری هستند همچنین ۵۷۹ سالمند مبتلا به کرونا در خانه قرنطینه شده و ۲۸۷ سالمند بستری هستند. هشت مادر باردار در مراکز درمانی بستری و ۱۴۰ مادر باردار قرنطینه هستند.

وی همچنین به بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته  پنج هزار و ۸۰۰ مورد بازدید مشترک از واحدهای صنفی انجام شد. به سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی اخطار داده شد و ۴۳۴ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

ابول نژادیان گفت: از آغاز اسفند ماه افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی  در دستور کار قرار گرفت که تخت های عادی در استان خوزستان ۳۹ درصد و تخت های ویژه ۱۷/۶ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و مابقی مناطق این استان زرد هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.