×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پیش بینی مدیریت راه‌های کشور: فاجعه سفر‌های نوروزی در راه است/ در صورت کاهش محدودیت‌های تردد بیش از ۱۳۲ میلیون سفر در طول سه هفته ثبت می‌شود

برآوردها نشان می دهد که در صورت اعمال محدودیت سراسری ترددهای جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ و حتی کاهش محدودیت‌ها نوروز ۱۴۰۰ تبدیل به یک فاجعه در شرایط کرونایی ایران خواهد شد.

سفرهای نوروزی براساس روال جاری کشور از ۲۵ اسفندماه در ایران آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال بعد ادامه دارد.

براساس برآورد از پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور، اگر در نوروز ۱۴۰۰ محدودیت‌های تردد سراسری در کشور اعمال شود، با احتساب تردد روزانه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در جاده‌های کشور، در طول سه هفته سفر نوروزی، تعداد ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد خودرویی در کشور ثبت می‌شود که با احتساب ۳ سرنشین برای هر خودرو برای محاسبه تعداد مسافران جاده‌ای، تعداد ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر نوروزی در جاده‌های ایران تردد خواهند کرد.

براساس همین پیش‌بینی، اگر محدودیت‌های تردد کاهش یابد و پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور برای تردد روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در جاده‌های کشور به واقعیت تبدیل شود، تعداد ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد خودرویی در کشور ثبت می‌شود که با احتساب ۳ سرنشین در هر خودرو که پایه محاسبه مسافران جاده‌ای است، ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر در طول سه هفته سفر نوروزی در کشور ثبت خواهد شد.

همین آمار خود بیانگر واقعیتی دردناک در دوران شیوع کرونای جهش یافته در کشور است که ایرانی‌ها را پس از سه سال خانه‌نشینی و سفر نرفتن به گفته مسئولان، راهی جاده‌های ایران می‌کند. فاجعه‌ای که از همین حالا احتمال وقوع آن می‌رود و کشور را با خطر انتشار وسیع کرونای جهش یافته مواجه خواهد کرد.

 

منبع: انتخاب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.