×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
اردکانیان: بارش‌ها در نیمه اول سال آبی ۴۰ درصد کاهش داشته است

رضا اردکانیان در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در پویش هر هفته الف-ب ایران از جمله وعده‌هایمان این بود که به ۱۶۵۰ روستا آبیاری پایدار برسیم که خوشبختانه با افتتاح دیروز هر ۱۶۵۰ روستا طرح هایشان به مدار بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد، عنوان کرد:چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و قزوین با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان
واحد بخار کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ هزار مگاوات در مازندران و سد نهب در استان قزوین را خواهیم داشت.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: یکی از طرح‌های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمعیت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیش از یازده هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده و تصفیه‌خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم از جمله که پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

اردکانیان گفت: سال آبی در حال رسیدن به نیمه است و در نیمه اول میزان بارش نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و به نسبت در بلندمدت ۳۰ درصد کاهش دارد و البته کاهش حجم مخازن علیرغم کاهش بارش‌ها ۱۰ درصد بیشتر نیست.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.