×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای خوزستان

صادق حقیقی‌پور با اشاره به آبرسانی به ۴۲ روستای استان خوزستان  در پویش الف – ب – ایران وزارت نیرو اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی به ۴۲ روستای خوزستان امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر افتتاح شدند.

وی افزود: این طرح‌ها در بخش اول آبرسانی ما در خوزستان، در ۵ شهر شامل ۱۱ روستا در رامشیر شامل روستاهای شاوه‌ها چای عوفی، ۶ روستا در بخش‌های مرکزی و غیزانیه اهواز شامل روستاهای حاشیه دز و شعیط و ملچ، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه، ۹ روستا در روستاهای ام السراجینه و کاییدیه شهر باوی و ۲ روستای حومه غربی رامهرمز بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از این ۴۲ روستا، ۲۶ روستا با جمعیت یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۲۴۱ نفر، فاقد شبکه آبرسانی بوده‌اند و با تانکر سیار آبرسانی می‌شدند که با این پروژه‌ها، مشکل این خانواده‌ها در تامین آب شرب از طریق شبکه برطرف شد.

حقیقی‌پور تصریح کرد: این پروژه‌ها با خط انتقالی به طول ۹۷ کیلومتر و نیز ۹۸ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است. میزان تولید آب آشامیدنی ۴۰ لیتر در ثانیه است و با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها از اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال ۹۸ اجرا شده‌اند و بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار داشته‌اند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.