×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
نباید گردش مالی شرکت‌ها و صنایع بزرگ خوزستان در تهران پرداخت شود

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز چهارشنبه در نشست با جمعی از فعالان سیاسی استان اظهار کرد: من به دلیل داشتن وابستگی و ارتباطات عمیق با خوزستان شناخت خوبی از آن دارم.

وی افزود: یکی از مشکلات استان این است که منابع خوزستان شامل مالیات و عوارض شرکت‌ها و صنایع بزرگ و گردش مالی آنها در تهران پرداخت میشود و ما خواستار این هستیم که گردش مالی این شرکت‌ها در استان انجام شود. از دیگر مسائل استان برخی چالش‌های عمیق و نیازهای مردمی همچون آب شرب، فاضلاب و یا معضل روان آبها در سطح شهرهاست.

استاندار خوزستان گفت: در ابتدای شروع مسوولیتم در استان تلاش کردم به جلسات، سیستم اداری و برنامه ریزی نظمی داده شود. همچنین سه قرارگاه هم با هدف حذف بروکراسی‌های زائد ایجاد کردیم که یکی برای پروژه‌هاست یکی برای موضوع حاشیه نشینی و یک قرارگاه هم برای بخش مسکن تعریف نموده‌ایم.

وی ادامه داد: مدیریت‌ها باید از بدنه همان سازمان باشند تا در کارکنان آن مجموعه ایجاد انگیزه شود مگر در موارد ضروری که از ظرفیت دیگر ارگانها استفاده شود.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: نگاه مدیریتی‌ام به این شکل است که یک خدمتی به مردم استان داشته باشم و بتوانیم در شهروندان رضایتمندی ایجاد نماییم.

وی در خصوص موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای بیان کرد: من در زمان مسوولیت در استان چهارمحال و بختیاری در نشست شورای عالی کشور با ذکر توضیحات و ادله کافی اجرای تونل ۶۴ کیلومتری بهشت آباد را حذف کردم و خوشبختانه اجازه این کار داده نشد گرچه ما برای بخش آب شرب آماده همکاری بودیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: اینکه گفته میشود مسائل اجتماعی به حوزه امنیتی محول نشود چون خیلی از مواردی که به این بخش ارجاع میشود غیر ضروری است و در حوزه عمومی و اجتماعی قابل حل است و جایگاه و شأنیت رفیع شورای تامین باید با رسیدگی به موارد تخصصی مربوط به این حوزه حفظ شود و صحیح نیست که موضوعات اجتماعی و اداری که توسط دستگاه ها قابل حل می باشد به شورای تامین جهت تصمیم گیری ارجاع شود.

وی اذعان کرد: موضوع حاشیه نشینی در استان بسیار مهم است البته کارهایی هم انجام شده است هرچند خوزستان با توجه به شرایط جنگ و بروز بحران های مختلف در این بخش متاثر شده است.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع نوع و شیوه بیان انتقاد اظهار کرد: ما حرف‌های منتقدین را میشنویم بررسی میکنیم اگر درست و کارشناسی بود عمل و اصلاح میکنیم اما این انتظار نباید باشد که در تصمیم گیری به افراد سهم داده شود. ما به نقد سازنده عمل میکنیم، نقد دلسوزانه را بررسی میکنیم اگر درست بود عمل میکنیم و اگر اشتباه بود دلیل آن را اعلام میکنیم و نقد احساسی را اقناع و توجیه میکنیم اما خواهش میکنم در نقدها تهمت و توهین به اشخاص را کنار بگذاریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص موضوع حمایت از سرمایه گذاران هر سرمایه گذاری نیاز به سوددهی و احساس امنیت دارد که در این خصوص لازم است توجه لازم را داشته باشیم تا جلوی فرار سرمایه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ساختار مشخص است و استانداران عمدتا مجری سیاستها هستند افزود: احزاب و تشکل‌ها و سمنها سوپاپ اطمینان حاکمیت هستند و از این نظر کارکردشان مانند رسانه‌ها ایجاد حلقه واسط میان مردم و حاکمیت است.

سلیمانی در پایان گفت: از همه شما بابت نظراتتان ممنون و سپاسگزارم و انشاالله در راستای توسعه استان به هم کمک نماییم.

در ابتدای این جلسه و پیش از سخنان استاندار خوزستان حاضرین جلسه به بیان نظرات خود در خصوص مسائل مختلف توسعه‌ای و اجتماعی همچون لزوم توجه بیشتر به سمن‌ها، احزاب و رسانه‌ها و ارتباط بیشتر با لایه‌های مختلف اجتماعی و اقوام پرداختند.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.