×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
گردش مالی شرکت‌های مستقر باید به خوزستان برگردد

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه شورای تعاون خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بروکراسی اداری باید رها شود و قوانین و آیین‌نامه‌ها شفاف اجرا شوند اما  اگر در جایی، در قانون و آیین‌نامه‌ها ابهام وجود داشته باشد؛ باید به نفع مردم و سرمایه‌گذار کار شود.

وی با بیان اینکه اگر پروسه انجام یک کار طولانی شود، ارزش کاری خود را از دست می‌دهد، افزود: دولت و نظام در خدمت مردم است و همه باید به دنبال رفع مشکل مردم باشیم؛ اگر نقصی در کلام مدیری وجود داشته باشد قطعا باید در مدیریت این مدیر شک کرد.

استاندار خوزستان گفت: مباحث اجتماعی و مردمی نباید به دستگاه امنیتی برده شوند و باید از دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محله و بین مردم استفاده شود و این مسائل با حضور ذی‌نفعان حل و فصل شوند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: ۷۰ درصد اقتصاد کشور به خوزستان مرتبط است و شرکت‌های ملی متفاوتی در خوزستان در حال فعالیت هستند اما به علت درج شماری از این شرکت‌ها در تهران، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد و عوارض سایر قسمت‌هایی که شرکت‌های وابسته به این شرکت‌های ملی پرداخت می‌کنند به مراکز دیگر به ویژه جایی که شرکت ثبت شده وارد می‌شود که این مساله یک اشکال است و این کار، خلاف قانون بودجه ۹۹ و قانون برنامه ششم است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم شرکت‌های مستقر در خوزستان گردش مالی خود را به خوزستان برگردانند؛ قسمت زیادی از گردش مالی تهران نیز مربوط به شرکت‌های مهم مستقر در خوزستان است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسئولان ملی باید عنایت خاص و متناسبی با منابع، نفت و دفاع از نظام داشته باشند، گفت: امیدواریم با توجه خاص مسئولان ملی به خوزستان، منابع بیشتری به استان تخصیص یابد و مشکلات حل شوند.

در ادامه ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: این جلسه به صورت مجازی با حضور معاون وزیر در امور تعاون، مدیرعامل صندوق توسعه و تعاون کشور و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با مسئولان استانی برگزار شد. در این جلسه، مشکلات شرکت‌های تعاونی مطرح و مصوب شد که در مدت زمان محدود این مشکلات رفع شوند.

وی افزود: آقای کبیری معاون وزیر در امور تعاون نیز اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از خط اعتباری توافق‌نامه بین بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارت‌خانه به ویژه برای تعاونی‌های جدید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در قالب تفاهم‌نامه دیگری بین معاونت تعاون و صندوق کارآفرینی امید نیز بالغ بر ۶۶ طرح با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم به سمتی برویم که تعاونی‌ها به ۲۵ درصد سهم اقتصاد خود برسند.

غمگین با اشاره به فعالیت ۵ هزار تعاونی فعال در خوزستان، بیان کرد: استاندار خوزستان در این جلسه از مسئولان وزارتخانه درخواست کرد برای تسریع و کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به ویژه تعاونی‌ها، بروکراسی‌ها را کاهش دهیم تا هر چه سریعتر به هدف خود برسند.

وی افزود: اقدامات خوبی در بستر حمایت از تعاونی‌ها انجام شد به گونه‌ای که در خوزستان افزایش ۱۴۰ درصدی تشکیل تعاونی‌ها را داشتیم و این رشد در یک سال اخیر به معنای این است که بستر مناسب است و به سمت اهداف در حال حرکت هستیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.