×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بزرگان طوایف برای مهار کرونا در خوزستان مشارکت کنند

دکتر علی خدادادی شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت بزرگان و فعالان اجتماعی، نشستی با بزرگان طوایف آبادان به منظور تشریح شرایط بحرانی شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع غیرضروری، برای مهار این ویروس خطرناک داشتیم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: امروز سیل بندهای جامعه ما مدافعان سلامت هستند، اگر نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در معابر شهری و روستایی اهتمام لازم به عمل نیاید متاسفانه امکان شکسته شدن این سیل بندها و افزایش غیرقابل کنترل این بیماری به وجود می‌آید که تبعات انسانی آن غیرقابل جبران خواهد بود.

وی بیان کرد: بزرگان طوایف نقش مهمی در راهنمایی مردم برای رعایت دستورات بهداشتی در این شرایط برای نجات و خروج از وضعیت قرمز خوزستان دارند و با همراهی آنها امکان افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و کاهش ابتلا  میسر می شود.
دکتر خدادادی در ادامه بر لزوم افزایش فعالیت‌های اجتماع محور برای مقابله با کرونا به ویژه در روستاها با استفاده از ظرفیت‌های خانه‌های هلال و اقشار مختلف، تاکید کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد:  میثاق نامه ای با بزرگان طوایف آبادان برای همکاری و مشارکت برای راهنمایی مردم و آموزش پروتکل‌های بهداشتی تنظیم و به امضای بزرگان طوایف شرکت کننده در نشست رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: با وحدت و همدلی همگانی شرایطی فراهم آید تا رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی تحقق یافته و شاهد کاهش میزان ابتلا باشیم و خوزستان بار دیگر از وضعیت قرمز کرونا خارج و پایدار گردد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

طبق گفته استاندار خوزستان روزانه به طور متوسط ۲ هزار تست کرونای مثبت در اهواز ثبت می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.