×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فعالان مشاغل خانگی در خوزستان برای بهره مندی از بیمه نامنویسی کنند

ارسلان غمگین شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

وی افزود: از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی، تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می شوند.

غمگین بیان کرد: این رشته ها مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت، خدمات، صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگی و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: فعالان مشاغل خانگی بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوز مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر می باشند می‌توانند از مزایای بیمه های اجتماعی ( بازنشستگی ، پیری ، فوت و از کارافتادگی ) بهره مند شوند.

غمگین اظهار داشت: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و عضویت در صندوق، به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی www.roostaa.ir  مراجعه کنند و جهت آشنایی بیشتر متقاضیان، تمامی اطلاعات تکمیلی در سایت  وزارتخانه به نشانی https://mkh.mcls.gov.ir   در قسمت قانون و دستورالعمل بارگذاری شده است.

وی بیان‌کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان‌ کارفرما و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در استان در حال اجرا است. متقاضیان در صورت تمایل به فعالیت در رسته های مختلف مشاغل خانگی می توانند به سامانه inhb.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

غمگین گفت: کارشناسان‌ جهاد دانشگاهی، هماهنگی های لازم جهت مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی و آموزش متقاضیان را انجام خواهند داد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.