×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دردسرهای دریافت غیر حضوری کارت اعتباری سهام عدالت

سرانجام از ۲۵ بهمن سال جاری این امکان برای سهامداران عدالت فراهم شد تا از طریق بانک‌های ملی و تجارت به صورت غیرحضوری معادل ۵۰ درصد ارزش سهام خود را کارت اعتباری دریافت کنند که نیازی به ضمانت ندارد و کارمزد این تسهیلات معادل ۱۸ درصد است.

در این بین، کسانی که یک ماه پس از مصرف مبلغ کارت اعتباری، آن را به بانک موردنظر برگردانند، لازم نیست سودی بپردازند.

آنچه در راستای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت برای متقاضیان چالش برانگیز شده، روش دریافت آن است که تعدادی از سهامداران نتوانسته‌اند کارت اعتباری خود را دریافت کنند. مسئولان تاکید دارند با توجه به شیوع ویروس کرونا غیر حضوری باشد اما بستر و شرایط لازم برای آن فراهم نشده است.

در این زمینه، تعدادی زیادی از مشتریان بانک ملی که به اپلیکیشن‌های این بانک همچون ایوا و نشان بانک برای ثبت درخواست کارت اعتباری سهام عدالت مراجعه کرده بودند، با خطا از سوی اپلیکیشن مربوطه مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند اطلاعات خود را ثبت کنند.

از سوی دیگر، متقاضیان دیگری نیز می‌گویند که اپلیکیشن ایوا هر بار به آنها اعلام می‌کند که شنبه برای ثبت نام مراجعه کنند و هر بار در این زمان موفق به ثبت اطلاعات و دریافت کارت اعتباری نمی‌شوند.

در این راستا، بانک ملی درباره انتقادات و مشکلات ایجاد شده برای مردم به منظور دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به ایسنا توضیح داد که اپلیکیشن‌های مربوطه بانک چون ایوا یکسری مشکلات فنی و زیرساختی دارد که موجب شده تا مقداری کُند عمل و خطاهایی اعلام کند اما همچنان بر روی ارتقا و بهبود این اپلیکیشن کار می‌شود؛ به گونه‌ای که هفته پیش اپلیکیشن ایوا به روز رسانی شد تا آخرین تغییرات در آن اعمال شود که روند دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تسهیل شود.

همچنین، یکی دیگر از انتقاداتی که به روش غیرحضوری دریافت کارت اعتباری سهام عدالت وارد شد این بود که برخی از مشمولان سهام عدالت گوشی هوشمند ندارند تا بتوانند به اپلیکیشن‌های مربوطه دسترسی پیدا کنند.

در این زمینه، عباس معمارنژاد – معاون وزیر اقتصاد -در گفت وگو با ایسنا ضمن تاکید براینکه روش دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تغییر نخواهد کرد، گفت: از ۸۳ میلیون جمعیت کشور ۷۸ میلیون نفر دارای گوشی هوشمند هستند و باقی افرادی که گوشی هوشمند ندارند هم می‌توانند از طریق سایت‌ها و با مراجعه به کافی نت‌ها در خواست خود را ثبت کنند.

در این بین، کسانی که گوشی هوشمند ندارند یا سواد استفاده از اپلیکیشن‌های مورد نظر را ندارند باید به کافی نت‌ها مراجعه کنند که این کار، دریافت این کارت را برای آنها متحمل هزینه می‌کند؛ بنابراین، روش غیر حضوری دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از طرفی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های فنی اپلیکیشن‌های اعلام شده و از طرف دیگر به علت نداشتن گوشی هوشمند برخی از سهامداران عدالت برای متقاضیان این کارت دردسرهایی را ایجاد کرده است که نشان از عدم برنامه ریزی دقیق در این زمینه دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.