×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مراکز درمانی خوزستان با کمبود تخت و پرستار مواجه هستند

دکتر فرهاد سلطانی اظهار داشت: به همین دلیل تصمیم  براین شده که بیمارانی را که شرایط مراقبت در منزل دارند، زودتر از موعد مرخص کنیم تا روزانه بخشی از تخت های بیمارستانی خالی شود. این بیماران می توانند روزانه به مراکز درمانی مراجعه کرده و چک شوند و داروی خود را دریافت کنند.

وی افزود:  در بیمارستان امام خمینی اهواز  (ره) برای اینکه مشکل کمبود تخت را به نحوی برطرف کنیم، برخی از بیماران را سرحالتر هستند برای مراقبت در منزل، مرخص خواهیم کرد البته باید هر روز صبح به مراکز درمانی مراجعه کنندتا اکسیژن خونشان چک شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شرایط در بیمارستان ها اصلا خوب نیست و مردم برای حفظ سلامتی و جان خود باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به شدت رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم به ویژه در بازارها پروتکل ها را رعایت نمی کنند که قطعا دود آن به چشم همه شهروندان و کادر درمان می رود. از آنجا که مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند می توان از روش های قهرآمیز استفاده کرد. فعلا با دستور ستاد استانی کرونا مصوب شده که ورودی و خروجی به شهرهای قرمز بسته شود همچنین ۲۵ اداره کل باید با ظرفیت ۱۰ درصد فعالیت کنند.

انتقال بیماران غیرکووید به بیمارستان های خصوصی

سلطانی گفت: با توجه به کمبود تخت بیماران غیرکووید را به بیمارستان های خصوصی انتقال می دهیم تا تخت برای دیگر بیماران خالی شود، البته این بیمارستان های خصوصی ملزم به ارائه خدمات با تعرفه دولتی هستند.

همراهان بیماران کرونایی از حضور در مراکز درمانی خودداری کنند

وی ادامه داد: وضعیت شیوع بیماری خوب نیست و مردم باید به فکر باشند. در حال حاضر از نظر دستگاه اکسیژن ساز مشکلی نداریم ولی دغدغه اصلی ما کمبود تخت و پرستار است. از همراهان بیمار کرونایی تقاضا داریم که از حضور در مراکز درمانی خودداری کنند و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری به همراه مریض وارد بخش اورژانس نشوند. متاسفانه به همراه یک بیمار سه یا چهار نفر وارد بخش می شوند که این موضوع بسیار خطرناک است.

به گفته مسوولان درمان استان در حال حاضر ۱۰۷ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند که ۳۰ نفر ازاین تعداد  در بخش مراقبت های ویژه هستند. همچنین  از ۱۴۱ بیمار بستری در بیمارستان گلستان اهواز ۶۰  نفر در بخش های مراقبت های ویژه هستند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.