×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
وضعیت روزهای آینده خوزستان به رعایت پروتکلها بستگی دارد

سیدمحمدعلوی اظهار داشت: بازارها و مراکز خرید، عامل مهمی در انتشار بیماری است لذا از مردم درخواست داریم که برای حفظ سلامتی خود از تردد در این محل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح اهواز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بود اما اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که نشان‌دهنده افزایش همکاری مردم است.

وی افزود: در روزهای اخیر اکثر بار مراجعه مردم به مراکز منتخب و کلینیک‌ها است. روزانه بیش از ۶ هزار تست در مراکز منتخب بهداشت شهر اهواز انجام می شود که آمار بسیار بالایی است و قطعا این موضوع به شناسایی بهتر بیماران کمک می کند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تعداد تخت‌ها و ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است گفت: هر چه مراکز منتخب، کلینیک های تنفسی و مراکز نمونه گیری مستقر در فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری آماده‌تر و فعال‌تر باشند، قطعا فشار بر بیمارستان‌ها کمتر خواهد بود.

وی افزود: در مرحله دوم واکسیناسیون تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به پرسنل بهداشت و درمان و جانبازان استان تزریق شده و همچنان ادامه دارد. در مرحله سوم سهمیه خوبی برای استان در نظر گرفته شده که به زودی آغاز می شود.

علوی با بیان اینکه وضعیت روزهای آینده استان به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد گفت: با توجه به تغییر رفتار ویروس، باید رفتارمان را متناسب با ویروس جهش یافته انگلیسی تغییر داده و دست از عادی انگاری برداریم.

وی بیان کرد: در پیک جدید بیماری، احتمال درگیری تمام گروه‌های سنی وجود دارد بنابراین باید این موضوع را جدی بگیریم و از ترددهای درون شهری و حضور در تجمعات و دورهمی ها خودداری کنیم.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.