×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵.۵ درصد آمار تست کرونا در کشور مربوط به خوزستان است

 قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نیمه اول بهمن ماه امسال ویروس جهش‌یافته انگلیسی از کشور همسایه و از مرز‌های شلمچه و چذابه وارد خوزستان شد.

وی افزود: تعداد تست‌ها در خوزستان از روزانه چهار هزار تست به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تست رسیده است و بر این اساس تعداد ردیابی بیماران نیز به حدود چهار هزار تست رسیده است.

استاندار خوزستان گفت: طبیعتا وقتی تعداد تست بالا می‌رود، مبتلایان بیشتری شناسایی می‌شوند که به سود مردم است و به سرعت شناسایی می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت شهر خوزستان نارنجی و ۱۱ شهر دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند که تنها شهرهای قرمز کشور هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: یکی از علل افزایش آمار در خوزستان افزایش تعداد تست‌ها است بطوری که روزانه در تمام کشور ۱۰۰ هزار تست انجام می‌شود که قریب به ۱۵ هزار و ۴۰۰ نمونه یا به عبارتی ۱۵.۵ درصد آن‌ها مربوط به خوزستان است.

وی بیان کرد: در خصوص رهگیری بیماران، روز جمعه حدود ۱۲ هزار و ۱۹۰ تست از کل تست‌های انجام‌شده در خوزستان در زمینه رهگیری بیماران مبتلا بود که این نشان از هدفمند بودن تست‌ها در خوزستان است.

دشتکی عنوان کرد: در دوم اسفندماه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان ۲۰۹ بیمار بود و در ۱۵ اسفندماه این رقم به ۳۱۳ نفر رسید و رشد حدود ۵۰ درصدی بیماران بستری در خوزستان را نشان می‌دهد.

وی اذعان کرد: ۲۴۴ خوزستانی در ۱۲ روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند از این تعداد فوتی ۸۳ نفر کسانی بودند که در کمتر از ۲۴ ساعت از بدو ورود به بیمارستان فوت شدند.

استاندار خوزستان گفت: این در حالیست که بسیاری از افراد هنوز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمیکنند و از ماسک استفاده نمیکنند.

وی ادامه داد: مقرر شده که در مراکز حمل و نقل تست کرونا انجام شود و اعلام شده که اگر مسافری همراه بلیت خود گواهی تست منفی نداشته باشد به او اجازه سفر داده نشود.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تاکنون در فرودگاه‌های خوزستان یکهزار و ۵۲۹ تست انجام شده است که از این تعداد، ۱۶ مورد مثبت مشاهده شده است.

کی ادامه داد: در راه آهن نیز ۴۳۹ تست انجام شده است که ۱۲ مورد مثبت بوده‌اند و در پایانه‌ها نیز ۸۰۵ تست انجام شده که ۶ تست مثبت شده است. از همراهان این مسافران نیز تست انجام شده که ۱۴ مورد مثبت بوده‌اند.

دشتکی بیان کرد: روز گذشته برای بیش از ۲۸ اداره در خوزستان تذکر کتبی نوشته شده است که این ادارات شامل دستگاه‌های اجرایی بودند که قانون یک‌سوم کارکنان و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در موارد دیگر، اخطار و معرفی به هیات تخلفات انجام خواهد شد و این رصد و بررسی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

دشتکی عنوان کرد: بر اساس مجوزی که از ستاد ملی کرونا دریافت شده این اختیار را برای تصمیم‌گیری در خصوص همه بازاریان، ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی داریم و تصمیمات ستاد کرونا نیز لازم‌الاجرا هستند و هر کسی که به این دستورات بی‌توجه باشد، با آن برخورد خواهد شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.