×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص خوزستانی

دکتر فرهاد ابول نژادیان عصر شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز، در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد:در حوزه تامین واکسن با هماهنگی انجام شده، بخش قابل توجهی از محموله جدید واکسن کشور به خوزستان اختصاص داده شد که در این هفته روند واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان را با تعداد بیشتری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله قبلی حدود ۷۰۰ دوز واکسن به جانبازان نخاعی و شیمیایی بالای ۵۰ درصد خوزستان اختصاص یافت افزود: واکسیناسیون جانبازان استان در مرحله جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه محموله جدید واکسن روز سه‌شنبه این هفته وارد استان می‌شود گفت: در این مرحله بیماران خاص خوزستان جزو گروه هدف هستند. همچنین سهمیه جدا برای بیماران دیالیزی، هموفیلی تالاسمی و ام.اس در نظر گرفته‌ایم تا آمار بروز بیماری ناشی از کرونا و مرگ و میر در خوزستان کاهش یابد.

ابول نژادیان گفت: امیدواریم در هفته جاری با همراهی و همکاری مردم و اعمال محدودیت شدیدتر، قدرت انتشار ویروس کرونا کاهش یافته و از پیک بیماری خارج شویم.

وی افزود: ۵۶ درصد نمونه‌های انجام گرفته کرونا در خوزستان از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند که سرعت انتشار و کشندگی آن بالاتر از ویروس نوع قبلی است. در ویروس قبلی هر ۱۷ روز یکبار آمار بیماران مبتلا به کرونا ۲ برابر می‌شد اما در نوع جهش یافته انگلیسی هر ۹ روز یکبار تعداد مبتلایان در خوزستان به ۲ برابر افزایش یافت.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.