×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رییس سازمان ملی استاندارد: نشان استاندارد باید ستاره‌گذاری شود

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست با جمعی از مدیران خوزستان در سرسرای اداره بنادر و دریانوردی شهرستان ماهشهر بیان کرد: سیاست نظام و سازمان استاندارد حفظ سلامت و ایمنی جامعه است و تلاش داریم تا هیچ مشکلی در سلامت جامعه ایجاد نشود.

وی گفت: تلاش داریم در کنار حفظ سلامت جامعه، مشکلی برای وارد کنندگان و صادر کنندگان نیز ایجاد نشود.
شریعتی ادامه داد: برای ترخیص سریع تر کالاها از بنادر باید زمان نمونه‌برداری و آزمایشگاهی کوتاه‌تر شود و برای بازرگانان مشخص باشد که دریافت پاسخ آزمایش در چه مدت زمانی انجام می‌شود.
وی افزود: یکی از مواردی که می‌تواند روند ترخیص و فعالیت استاندارد را سرعت ببخشد تفویض اختیار به مدیران استانی است.
تغییر معیار سنجش آفلاتوکسین نهاده‌های دامی
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: میزان سنجش آفلاتوکسین ( نوعی سم قارچی) در نهاده‌های دامی براساس پایه‌های علمی جهانی و بررسی‌هایی که این سازمان انجام داده تغییر کرده و برای نهاده‌های دام گوشتی تا ۲۰ واحد و نهاده‌های دام شیرده تا پنج واحد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با این تغییر که براساس تحقیقات علمی انجام شده مشکل ترخیص نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر نیز برطرف می‌شود.

 

کاهش ۹ درصدی واردات کالای در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴میلیون تن کالا وارد بندر امام خمینی (ره) شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش یافته اما روند ترخیص کالا از این بندر در این مدت رشد داشته است.

عادل دریس بیان کرد: اگر تغییر میزان اندازه‌گیری آفلاتوکسین نهاده‌های دامی ابلاغ شود، این  نهاده‌ها در زمان سریعتری از انبارهای این بندر ترخیص خواهند شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز شنبه در سفر یک روزه خود به خوزستان از اداره استاندارد ماهشهر و چند آزمایشگاه و انبارهای بندر امام (ره) در جنوب خوزستان دیدن، و روند ترخیص و نگهداری و آزمایش کالاها را در این بندر بررسی کرد.

 

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر، نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.