×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
سازوکار خصوصی سازی در کشور باید بررسی شود

سیدکریم حسینی یکی از دلایل نگاه‌های سلبی به بخش خصوصی را نبود مدیران توانمند، صاحب ایده و خلاق دانست و ادامه داد: در امر خصوصی سازی سازوکارها درست تهیه نشد و بدون مطالعه لازم برخی از موارد از بخش دولتی به خصوصی منتقل شده است همچنین برخی مدیران در این زمینه همراهی نکردند.

وی حرکت به سمت خصوصی سازی در کشور را یک رویداد مثبت و باعث پویایی بیشتر اقتصاد تلقی کرد و گفت: درباره اینکه خصوصی سازی در کشور به شکل صحیح انجام شده یا خیر باید گفت تجارب گذشته نشان می‌دهد که بخشی از این روند مثبت نبوده است و اگر اشتباهی نیز وجود داشته این موضوع به اصل مسأله خصوصی سازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بر خروج اقتصاد از بخش دولتی و ورود به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: دولت در این زمینه باید نقش حاکمیتی داشته باشد، کنترل اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود تا بتوان تجربه های موفق سایر کشورها را در کشور ایران نیز پیاده کرد.

وی در خصوص میزان حمایت از فعالیت بخش خصوصی در کشور بیان‌کرد: در بخش‌هایی نگاه‌ به فعالیت بخش خصوصی منفی و انتقادی بوده و گاهی از سوی برخی مدیران، سازمانها ‌و نهادها نسبت به این مساله سنگ اندازی می‌شود که همین امر مشکلاتی در روند فعالیت بخش خصوصی به دنبال داشته است.

حسینی با اشاره به موانع سد راه توسعه خصوصی سازی افزود: این موانع نباید به روند خصوصی سازی در کشور لطمه وارد کند، باید بتوانیم همزمان با روند کند خصوصی سازی، سازوکارها و قوانین لازم را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چون در مرحله گذار هستیم دولت باید به سمتی حرکت کند که ابزار مشوقی را در این مسیر قرار دهد تا بخش خصوصی بتواند با خیال راحت و اعتماد کامل و در مسیری که حداقل موانع و حداکثرحمایت را داشته باشد حرکت کند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در خصوصی وضعیت شرکت توسعه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیان‌کرد: شرکت هفت تپه و شرکت‌های مشابه در زمان دولتی بودن نیز مشکلات بسیاری داشتند اساساً به همین علت تصمیم به واگذاری آنها گرفته شد اما علت اینکه هفت تپه به این سمت کشیده شد باید گفت تدابیر لازم از سمت سازمان خصوصی سازی اندیشیده نشد.

وی با اشاره به تفکیک ۲ موضوع اصل واگذاری شرکت و ادعای واگذاری ارز به مالک شرکت بیان کزد: این ۲ موضوع متأسفانه بر هم تاثیر گذاشته‌اند و اگر قرار است تصمیمی برای هفت تپه گرفته شود باید این دو موضوع از یکدیگر تفکیک شوند، مراحل قضایی طی شود و سپس بحث واگذاری و نحوه ادامه کار را بررسی کنیم.

حسینی گفت: در مساله هفت تپه باید دقت شود که مشکلات ایجاد شده نباید به اصل تولید و روند کاری کارگران و کارمندان شرکت هفت‌تپه آسیبی وارد کند وقتی از ابتدا امور به شکل اصولی و طبق ضوابط انجام نشوند روند کار با مشکلاتی روبرو می‌شود که پیگیری این مشکلات توسط عقلا و اهل فن نیز دچار چالش‌هایی خواهد شد و اکنون هفت تپه نیز درگیر چنین وضعیتی است.

وی در خصوصی اینکه آیا مساله هفت تپه سیاسی شده یا خیر توصیح داد: موافق این موضوع نیستم که هفت تپه درگیر رقابتهای سیاسی شده اما ممکن است برخی اظهار نظرها جنبه سیاسی و ابزاری داشته باشند اما کلیت بحث هفت‌تپه و سازمان‌هایی که ورود کرده‌اند با انگیزه سیاسی نبوده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: بخشی از موضوع پیرامون کشت و صنعت هفت تپه به بحث کارگری باز می‌گردد و بخش دوم درباره ادعای واگذاری ارز به مالک شرکت بوده که این موضوع به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: مطالبه ما نسبت به این شرکت در زمینه تولید، حمایت از کارگران و حضور شرکت در منطقه است و این مطالبات نباید در قالب اظهار نظرهای سیاسی و جناحی دیده شود و چنین نیز نخواهد بود.

حسینی گفت: قطعاً سوء استفاده‌هایی از طرف دشمنان کشور و نظام در خارج از کشور نسبت به مساله هفت تپه انجام گرفته است، آنها به دنبال چنین مواردی هستند، با کمترین بهانه‌ای به این موضوع ورود می‌کنند، مواضع ضد منافع ملی می‌گیرند و در این بین با توجه به ماهیت فضای مجازی ممکن است موضوعی مطرح شود اما اینکه موضوعی کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر مطرح شود به مسائل سیاسی و جناحی برنمی‌گردد اما قطعا افرادی با انگیزه‌های مختلف به این مساله ورود می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.