×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرایط استخدام و ساماندهی کارکنان شهرداری‌ها مشخص شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با پیشنهاد مجتبی یوسفی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۲ این ماده واحده با ۱۱۹ رأی موافق، ۶۵ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
مجتبی یوسفی به عنوان ارائه دهنده این پیشنهاد گفت: ۱۳۰۰ شهر در کشور داریم که همه آنها توسط شهرداری ها اداره می شوند و شهرداری ها خط مقدم اداره شهرها در تمامی شرایط از قبیل بارندگی، سیل و زلزله هستند که حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد تنوع قرارداد در شهرداری ها هستیم، ادامه داد:  قوانین و مقررات پرداخت حقوق و قرارداد کارکنان شهرداری ها به ۴۰ سال قبل باز می گردد، در حال حاضر بین پرداخت افراد شرکتی و قراردادی در شهرداری ها حدود ۷ میلیون تومان اختلاف وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه هیچکس بر قانون شهرداری ها خصوصا در زمینه قراردادها و پرداخت ها نظارت ندارد، عنوان کرد: شهرداری تهران آیین نامه خاص خود را دارد و قصد نداریم با این پیشنهاد آن را دچار اختلال کنیم، شهرداری های عمدتاً مناطق محروم به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت بیمه کارکنان خود را ندارند.
براساس این بند الحاقی؛ مقررات استخدامی کارکنان شهرداری ها، موسسات، سازمان و شرکت های وابسته به آن (به جز شهرداری تهران) به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزارت کشور ظرف ۳ ماه تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.