×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک‌سوم فوتی‌های خوزستان کمتر از یک روز در بیمارستان‌اند / چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با بیان اینکه اکنون RT (شاخص تولید بیمار از هر بیمار) در خوزستان به ۱.۲۳ رسیده است، اظهار کرد: اگر این عدد به زیر عدد یک برسد به معنای آن است که به ازای هر ۱۰۰ بیمار تعداد کمتر از ۱۰۰ بیمار جدید تولید می‌شود و شیب نمودار ابتلا به ویروس در خوزستان کاهشی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همراهی مردم خوزستان باید افزایش یابد تا شاهد کاهش R مولد در خوزستان باشیم. زمانی که این R مولد کاهش پیدا کند، دو هفته بعد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مرگ و میر در خوزستان کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه اکنون یک هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، گفت: از این تعداد، حدود ۳۶۶ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند و حدود ۶۰ بیمار نیز اینتوبه و بدحال هستند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: تعداد موارد فوت از ۲۰ بهمن‌ماه تا ۱۲ اسفندماه را مشخص و بررسی کردیم؛ از افراد فوت‌شده در این بازه زمانی، یک سوم از آن‌ها کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بوده‌اند و پس از آن فوت شده‌اند. ۷۰ درصد از فوتی‌ها نیز به محض ورود به اورژانس، اینتوبه یا فوت شده‌اند؛ این اعداد نشان می‌دهد که مردم، دیر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: مردم بدانند در اوج اپیدمی کرونا، اصلا چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد و هر فردی که کوچکترین علائمی از جمله تب، گلو درد و آبریزش بینی پیدا کرد، کرونا دارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم دارند سهل‌انگاری می‌کنند و دیر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این مساله باعث شده که یک‌سوم فوتی‌های کرونا در خوزستان، در ۲۴ ساعت ابتدایی ورود به بیمارستان باشد.

وی با بیان اینکه بار مراجعه به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است، گفت: شروع زودهنگام دریافت دارو، رمز موفقیت درمان این ویروس است و مردم باید از اینکه دیر به بیمارستان مراجعه کنند بترسند.

ابول‌نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در سوش ویروس ووهان چین، بیمار ۵ تا ۷ روز بعد از ابتلا، علائم بیماری را مشاهده می‌کرد اما در سوش انگلیسی ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد، علامت‌دار می‌شود و این مساله باعث شده که میزان مرگ و میر افزایش یابد و سرعت انتشار نیز بالا برود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.