×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تکذیب ردصلاحیت اعضای شورا بدلیل حمایت از شهردار

مسئولان کشوری و استانی مکلف به اجرای تصمیمات اعضای شوراها هستند یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: هیچ قانونی برای اجبار اعضای شورای شهر به اتخاذ یک تصمیم خاص و تحمیلی وجود ندارد و فلسفه وجودی شورا، نمایندگی مردم و رای آزادانه اعضاست.

وی با اشاره به اتفاقات دوره سوم شورا گفت: اتفاقا دوعضو شورای آن دوره یعنی اسکندر زنگنه و سیدمهدی آلبوشوکه که در یبسیاری از جلسات شورا آبستراکسیون می کردند تنها اعضای آن شورا بودند که در دوره بعد انتخابات تایید صلاحیت شدند و حتی اسکندر زنگنه در دور بعد با رای مردم مجددا به شورای شهر راه یافت. لذا آبستراکسیون و یا عدم تمکین به اتخاذ تصمیمات خاص دلیلی برای ردصلاحیت اعضا نیست.

وی گفت: اعضای شورای شهر طبق قانون اختیاراتی دارند و نمی شود آنها را مجبور به تصمیم گیری کرد.

این منبع آگاه گفت: اصل یکصد و سوم قانون اساسی صراحتا می گوید: «استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.»

بنابراین نه تنها اعضای شورا مکلف نیستند به تصمیمات تحمیلی تن بدهند بلکه برعکس سایر مقامات کشوری و استانی مکلف به اجرای تصمیمات شوراها در حدود اختیارات قانونی شان هستند و عزل و نصب شهردار از اختیارات اعضای شوراست و کسی حق ندارد چیزی را به شورا تحمیل کند.

وی گفت: قانون اساسی از اعضای شورا حمایت می کند و آنها خود نیز نباید اجازه دخالت به تصمیمات شوراها را به دیگر مسئولان بدهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.