×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کنترل بیماران ورودی و تخت‌های بیمارستانی خوزستان بسیار دشوار شده است

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا خوزستان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که ۳۰۷ نفر از این تعداد بستری شدند و ۱۸۸ نفر از این بستری‌شدگان تست PCR مثبت داشته و به صورت قطعی بیمار کووید – ۱۹ و باقی بیماران نیز مشکوک به کرونا بوده‌اند.

وی افزود: روز گذشته مراجعه حدود ۴ هزار نفر به مراکز بهداشتی را نیز شاهد بودیم. در حال حاضر ۶۲ مرکز بهداشتی در حال ارائه خدمات به مردم و بیماران کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت خوزستان در شیوع کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری در استان خوزستان، وضعیت افزایشی است اگرچه شیب آن با توجه به محدودیت‌های اعمال شده کاهش یافته است.

ابول‌نژادیان ادامه داد: تقریبا سه هفته پیش هر ۱۰۰ بیمار در خوزستان می‌توانست ۱۵۹ نفر را مبتلا کند. این عدد در دو هفته پیش با افزایش رعایت مردم به ۱۳۴ نفر رسید و هفته اخیر این عدد که RT نام دارد به ۱.۲۳ رسیده است به معنای اینکه هر ۱۰۰ بیمار می‌توانند ۱۲۳ نفر را مبتلا کنند. تا زمانی که این عدد به کمتر از عدد یک نرسد، همچنان شاهد روند صعودی ابتلا به کووید هستیم.

وی افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خوزستان بهتر شده است و استفاده از ماسک نیز تا ۸۲ درصد افزایش یافته است. ترددها در شهر کمتر شده اما هنوز باید گفت که شهر اهواز شلوغ است و شبیه شهری نیست که وضعیت قرمز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم باید همکاری خود را ادامه دهند و وضعیت را تحمل کنند. نگران وضعیت معیشت بازاریان و اصناف هستیم اما آنچه اکنون در کنترل این اپیدمی مهم است، جان و سلامت مردم است و مردم باید رعایت کنند.

ابول‌نژادیان خاطرنشان کرد: وضعیت بیمارستان‌های خوزستان به گونه‌ای است که کنترل بیماران ورودی و تخت‌های بیمارستانی بسیار دشوار شده است اما اجازه نخواهیم داد بیماری از هم‌استانی‌های ما پشت در ICU و یا بدون تخت بماند.

وی افزود: ظرفیت را افزایش داده‌ایم اما این ظرفیت محدود است و باید همکاری مردم را داشته باشیم تا روند شیوع ویروس، کاهشی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.