×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
لزوم راه‌اندازی سامانه جامع اصناف برای کاهش ضرر بازاریان دردوره کرونا

رضا فرجام  بیان کرد: اصناف و بازاریان به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع کرونا در یک سال گذشته دچار ضرر وزیان زیادی شدند اما باید از این دوران تجربه کسب کرد و دنبال راه حلی برای جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر به این قشر بود.

وی افزود: قرار بود برخی تسهیلات در اختیار اصنافی که به دلیل شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شدند قرار گیرد که متاسفانه محقق نشده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز ادامه داد: ایجاد یک سامانه جامع اینترنتی با نظارت دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از هرگونه تخلف، و  خرید و فروش اصناف در آن، نه تنها از وارد کردن ضرر و زیان به بازاریان جلوگیری می‌کند بلکه در کاهش تردد مردم در بازار و شهر نیز موثر است.

وی بیان کرد: بازرسی اتاق اصناف اهواز بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازسوی اصناف گروه یک ( نانوایی‌ها و فروشندگان مواد غذایی و خوراکی) که اجازه فعالیت را در شرایط قرمز کرونایی دارند نظارت دارد.

فرجام گفت:در صورتی که دستگاه‌های ناظر همچون سازمان صمت و یا مرکز بهداشت نیاز به نیرو برای بازرسی داشته باشند با آنها همکاری خواهیم کرد.

پلمب بیش از یکهزار واحد صنفی متخلف در اهواز

فرماندار اهواز و رییس ستاد مدیریت و کنترل کرونا این شهرستان گفت: از آذر امسال تاکنون یک هزار و ۹ واحد صنفی اهواز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

جمال عالمی نیسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت ۸۶ هزار و ۹۶۰ بازرسی از واحدهای صنفی در اهواز انجام گرفت که ۷۶ هزار و ۲۵۷ مورد تذکر، یک هزار و ۴۶۳ اخطار کتبی و ۸۳۵ تعهد به اصناف ابلاغ شد.

در اهواز بالغ بر ۴۵هزار واحد صنفی وجود دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.