×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مردم مرغ بسته‌بندی شده خریداری کنند/ با عرضه کنندگان مرغ زنده برخورد می‌شود

مصطفی کنارکوهی با اشاره به پرورش مرغ به صورت بهداشتی توسط بخش قابل توجهی از مرغداری‌ها در استان، اظهار کرد: مرغ‌ها درکشتارگاه‌های طیورتحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی و بر اساس مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی ذبح می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فقط محصولات سالم و بهداشتی به مصرف کننده می‌رسند، افزود: مرغ‌های تولیدی به صورت گرم (کشتار روز)، بسته بندی شده و دارای تاریخ مصرف و انقضا و درج قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: برخی افراد بر خلاف مقررات به شکل کاملاً غیر بهداشتی و در محیطی بسیار آلوده ، اقدام به عرضه مرغ زنده کرده و ذبح آن را در معابر عمومی، مغازه ها و یا منازل انجام می‌دهند.

کنارکوهی با اشاره به ذبح غیر بهداشتی مرغ توسط برخی افراد، بیان کرد: این افراد صرفاً جهت تأمین منافع خود سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را برای جامعه به وجود می‌آورند.

وی با تاکید بر خطرات عرضه مرغ زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منازل، عنوان کرد: انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پَر و فضولات مرغ  صورت می‌گیرد.

کنارکوهی افزود: سبب آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی های ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی‌های مختلف می‌شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: به منظور حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده از خرید مرغ زنده خودداری کرده  و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر به صورت بسته‌بندی شده همراه  با درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت خریداری کنند.

کنارکوهی عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان با تمام واحدها و افرادی که اقدام  به عرضه و فروش مرغ زنده کنند و سبب به خطر افتادن بهداشت عمومی جامعه شوند برخورد قانونی خواهد کرد.

 

 

منبع: فارس

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.