×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اکثریت شوراییان در تصمیم خود ثابت قدم خواهند بود

اکثریت شوراییان در تصمیم خود ثابت قدم خواهند بود با وجود آنکه تعدادی از اعضای اقلیت شورا با محوریت محمدجعفر فلسفی بارها با طرح سوال و تذکر و استیضاح سعی کردند شهردار اهواز را به گوشه رینگ ببرند و در صورت امکان شهردار دلخواه خود را بر مسند بنشانند اما هر بار با هوشیاری اکثریت اعضای شورا این تلاش ها ناکام ماند.

فلسفی اگرچه نتوانست بعد از سال دوم، ریاست خود بر شورا را تثبیت کند اما به نظر می رسد در تلاشی خستگی ناپذیر بدنبال آنست که هر طور شده تا آخربن روز شورا هم که شده مدیریت شهری را آنگونه که خود می پسندد تغییر بدهد.

این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که زمان بسیار کمی به انتخابات شوراها باقی مانده و بعید نیست جریاناتی بدنبال زمینه سازی برای پیروزی در انتخابات باشند و از حالا بدنبال تهمیدات مقدمات هستند و این چنین می توان تحلیل کرد که به حز تلاش برای چینش اعضای شورای دوره بعد، پیامد دیگری از تلاش ها برای عزل شهردار متصور نخواهد بود.

این نکته ای است که قاطبه اعضای شورا می بایست بدان توجه کنند. چرا که با برکناری شهردار، اوضاع از دست اکثریت خارج شده و با شکل گیری معادلات جدید، آنها بازنده میدان خواهند شد.

صرف نظر از همه این مباحث باید توجه کرد که در لابلای این بازی های سیاسی، منافع مردم نیز از یادها نرود.

در این اوضاع قرمز کرونایی، چه موضوعی مهمتر از تلاش برای حفظ جان و سلامت مردم؟ آیا مردم اهواز از کلیت شورا نخواهند پرسید در این اوج بحران، چه وقت بازی ها و کارناوال های سیاسی و یارگیری در شوراست؟

چرا بیش از یک سال وقت مردم و اعضای شورا و مسئولان شهرداری صرف اینگونه بازی های سیاسی شود؟

هزینه این وقت و انرژی که باید صرف خدمت به مردم می شد از جیب چه کسی پرداخت خواهد شد؟

چه کسانی حاضرند مسئولیت این هزینه ها و ایجاد تزلزل در مدیریت شهری یک کلانشهر را بپذیرند؟

آنهم در اوج شرایط کرونایی، در آستانه نوروز، و کمی پیش از دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها؟

آیا مصلحت است پیش از انتخابات، نه برای مطالبات مردمی بلکه برای تحقق خواسته های سیاسی و گروهی و خدای ناکرده شخصی، مدیریت شهری را به گروگان بگیریم؟

البته روی سخن ما با اکثریت اعضای شورا نیست. چرا که آنها با وجود همه فشارهای بیرونی، جانانه ایستاده و از حقوق مردم دفاع کرده اند و اجازه نداده اند عده ای اندکی سرنوشت امروز و فردای شهر را قربانی بازی های سیاسی کنند.فرصت را غنمیت شمرده از اکثریت قاطبه شورای شهر اهواز که با درک شرایط ویژه استان خوزستان ، تصمیم درست خود را با ثبات قدم و مستحکم با در نظر نگرفتن فشارها حفظ کرده اند تقدیر و تشکر کنم.

اکثریت شورا از این جهت قابل تقدیرند که در تصمیمات خود به نفع مردم اهواز ثبات قدم داشته اند و حاضر نشدند با سیاسی کاری های برخی جریانات سیاسی بیرونی که برای شورای آینده برنامه ریزی می کنند همراه شوند و در طی این دوره شورا اسیر فشارها نشدند.

امروز هم آنها مردانه ایستاده اند تا باز خبر و پیامی منفی از مرکز استان به ایران عزیز مخابره نشود که اهواز سرشار از حاشیه و تنش و بازی های سیاسی است.

امیدواریم اقلیت شورا هم دست از بازی های سیاسی بردارند و اوقات مردم را برای بار چندم در این شرایط تلخ، تلخ تر نکنند. حال که کلانشهر اهواز با همت و تلاش های مدیریت شهری و شهردار اهواز به کارگاه عمرانی تبدیل شده است شایسته است قاطبه اعضای شورای شهر نیز با فرصت دادن به مدیریت شهری ؛ اجازه دهند کام شهروندان با افتتاح پروژه های عمرانی در دست اقدام شیرین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.