×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندارخوزستان: فرمانداران با برگزارکنندگان مجالس ترحیم برخوردکنند

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: در چند روز گذشته شاهد برگزاری آیین  ترحیم با حضور  جمعیت چند هزار نفری در برخی از شهرستان‌های خوزستان بودیم که فرمانداران باید دقت بیشتری به خرج دهند و از این نوع  مراسم جلوگیری کنند.

وی افزود:  ما می‌توانیم از اهرم سخت‌تری در این زمینه استفاده کنیم و مثل برخی از استان‌ها جنازه را با گرفتن تعهد به خانواده متوفی تحویل دهیم اما قصد انجام این کار را نداریم و در مقابل  انتظار داریم که مردم خوزستان در این زمینه رعایت کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: فرمانداران باید نشست‌های شهرستانی ستاد مدیریت کرونا را منظم تشکیل دهند و  اگر قرار باشد این نشست‌ها در شهرستان‌ها منظم برگزار نشود به جایی نخواهیم رسید.

وی در خصوص دست فروشان در اهواز که از عوامل تجمع در این شهر هستند  گفت:: ماموران انتظامی و عملیاتی پیش  از پهن کردن بساط دستفروشان در محل مستقر شده و اجازه حضور به آنها را ندهند.

کمک‌های مومنانه به صورت متمرکز توزیع شود

سلیمانی دشتکی خطاب به فرمانداران گفت: تمام کمک‌های مومنانه چه از مردم و یا خیرین باید به صورت متمرکز و به وسیله قرارگاه عملیاتی نظارت بر کرونا درخوزستان توزیع شود تا  کمکها به صورت عادلانه به دست مردم برسد.

وی افزود: مسوولان اعم از معاونان استاندار  و فرمانداران، حق ندارند وجهی از شرکت‌ها و کارخانجات برای دستگاه خود دریافت کنند.

وی گفت: همه مدیران کارخانه ها باید به مسوولیت اجتماعی خود در قبال مردم عمل کنند و با عنوان کمک مومنانه و فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی پای کار باشند.

برخورد جدی با ارگان‌هایی که با قرارگاه مدیریت کرونای استان همکاری نمی‌کنند

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در خوزستان وجود دارند که  باید در قبال عوارضی که به مردم وارد می‌کنند خدمات ارایه دهند گفت: اگر این دستگاه‌ها با قرارگاه نظارت بر کرونای استان همکاری نکنند با آنها برخورد جدی می‌شود. وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات دولتی و یا غیر دولتی دارای خودروهایی هستند که اکنون به آنها نیاز ندارند در حالی که قرارگاه نظارت بر کرونا به خودرو و دیگر امکانات نیاز دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آمار ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر افزایش ۳۷ درصدی تردد خودرویی در مبادی  خوزستان انتظار داریم که نیروی انتظامی استان این موضوع را  به صورت جدی بررسی  و.مدیریت نماید.

مدیرانی که نسبت به برگزاری مراسم در ادارات بی‌توجه باشند بازخواست می‌شوند

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اگر در مهمانسراها و سالن‌های اداری مراسمی برگزار شود تخلف اداری است و با  مدیر آن دستگاه‌ برخورد می‌شود.

وی همچنین گفت:گاهی اوقات با بستن برخی معابر و پل ها آسایش از مردم گرفته می‌شود لذا انتظار داریم که در این موضوع دقت بیشتری شود.

وی افزود: همچنین در زمینه خاموشی پارک‌های شهرها باید برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

 آزمون‌های ادارات در شرایط قرمز باید تعطیل شود

استاندار ادامه داد: فرمانداران در حد امکان برنامه‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنند و آزمون‌های ادارات در شرایط قرمز باید تعطیل شود.

وی گفت: اگر آزمونی در سطح ملی برگزار میشود از طریق استانداری با دستگاه مربوطه هماهنگ می‌کنیم تا لغو شود.

وی با بیان اینکه اگر مدیران آبفا دقت بیشتری می‌کردند اتفاق قطع آب اهواز در هفته گذشته رخ نمی‌داد گفت: مسوولان باید اشکال کار خود را به مردم بگویند. تمام مدیران خوزستان در قبال خطای کار خود به مردم پاسخگو باشند و به مردم توضیح دهند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.