×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

 فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای خوزستان در اهواز بیان کرد:۲ هفته پیش موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته قبل آن ۷۴ درصد، بستری‌ها ۹۰ درصد و موارد فوتی ۴۵ درصد افزایش یافته بود اما در هفته گذشته موارد بیماری ۷۴ درصد، بستری ها ۹۰ درصد و موارد فوت ما در خوزستان به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: تعداد بستری‌های ناشی از کرونا در خوزستان تا روز ۲۶ بهمن گذشته روزانه ۱۸۹ نفر بود. این آمار در روز ۶ اسفند به ۲۶۴ نفر افزایش یافت و روز گذشته نیز ۲۳۲ نفر بستری داشتیم.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته از چهار منطقه کیان، خشایار، شیخ بها و کوی علوی اهواز بودند لذا تیم‌های عملیاتی و انضباطی باید در این مناطق جدی‌تر عمل کنند.

وی افزود: در پیک دوم کرونا، تعداد بیماران کرونایی در خوزستان بسیار کم بود، ولی اکنون عمده بیماران کشور را داریم و وضعیت خطرناکی از این لحاظ در خوزستان حاکم است.

رکورد جدید ۱۲ هزار تست در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روز گذشته از ۱۰۰ هزار تست کرونایی که در کشور انجام شد  ۱۲ هزار مورد آن متعلق به خوزستان بود که رکورد جدیدی را به ثبت رساندیم. روند روزانه مراجعه به بیمارستان‌ها در خوزستان هم اکنون به نقطه ثابتی رسیده است.

وی ادامه داد:نمونه‌گیری های مراکز بهداشت و درمانی خوزستان ۲۵۰ درصد نسبت به هفته‌های قبل افزایش داشته است و این موضوع آمار بستری‌های ناشی از کرونا را در خوزستان افزایش داده است.

وی بیان کرد: ۲۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان از طریق خانواده‌ها، ۲۳ درصد از طریق سایر بستگان و شرکت در مهمانی ها، ۱۸ درصد تردد درون شهری و ۱۳ درصد تماس با موارد مثبت و مشکوک در محل کار است.

رییس دانشکاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بیشترین تعداد فوت روزانه در خوزستان در هفته گذشته ۲۶ مورد بود گفت: موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان در ۲ هفته پیش ۵۴ مورد بود که این تعداد در هفته گذشته به ۱۳۲ مورد رسید. اگر ما بتوانیم وضعیت اهواز را کنترل کنیم در واقع کل استان را کنترل کردیم.

وی افزود: خوشبختانه آمار مبتلایان در شهرستان های دزفول، امیدیه، حمیدیه، رامهرمز، اندیمشک، مسجدسلیمان، شوشتر، هویزه و شادگان روند کندی دارد اما در شهرستان های خرمشهر، بهبهان، شوش، ایذه ، هفتگل، کارون،  ماهشهر و باوی روند بیماری صعودی است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در شرایط نارنجی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.