×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
روزانه حدود ۲ هزارتن کالا از پایانه بار بندر امام (ره) بارگیری می شود

غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت : به رغم اعلام قرنطینه شدن بندر امام خمینی(ره) به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد استانی مبارزه با این بیماری، بارگیری کالا از پایانه بار این بندر با رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار دارد.

وی با اشاره به بارگیری روزانه بالغ بر ۲هزارو ۵۰۰ تن کالا از پایانه بار بندر امام خمینی(ره) افزود: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه های حمل بار از جمله پایانه بندر امام خمینی(ره) اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: علاوه بر ضدعفونی کردن پایانه، سطوح و سالن های اعلام بار در روز، خودروی آمبولانس و پزشک و پرستار در درمانگاه پایانه بار مستقر هستند.

بهرامی نیا با بیان اینکه نوبت دهی برای بارگیری کالا بصورت غیرحضوری بوده و مجوز حمل بار نیز در کوتاه ترین زمان ممکن صادر می شود، تأکید کرد: نگرانی در خصوص عدم رعایت نکات بهداشتی برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی از مبدأ بندر امام خمینی(ره) به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.