×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
عادی انگاری در مقابل کرونا خوزستان را تا نیمه اسفند به پیک می رساند

دکتر علی خدادادی بیان کرد: متاسفانه ویروس کرونای انگلیسی دارای خصوصیاتی نظیر سرعت انتقال بسیار بالا و کشندگی زیاد نسبت به ویروس قبلی است و همین موضوع شرایط را بسیار حساس تر و خطرناک تر کرده است.

وی گفت: امیدواری کاذب آحاد جامعه پس از اعلام شرایط آبی و کاهش هراس اجتماعی سبب کاهش سطح خود مراقبتی و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: نکته ای که باید به آن توجه شود تغییر الگوهای رفتاری ویروس است.

وی گفت: تغییر رفتار ویروس و تکثیر بالای آن بدون تردید باعث وارد کردن آسیب های جدی و یا حتی شکسته شدن سیل بندهای نظام درمان و سلامت در استان خواهد شد و با تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی به اوج فاجعه نزدیک می شویم.

وی گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده حدود ۹۸ درصد فوتی ها بالای ۵۰ سال سن دارند و ۸۰ درصد موارد بستری نیز همین گروه سنی را دارند، این آمار گویای گروه هدف با اولویت اول را مشخص می کند لذا باید برای این گروه برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد و بیماران زمینه ای در این گروه نیز مورد توجه بیشتری باشند.

دکتر خدادادی افزود: رعایت دقیق و صحیح شیوه نامه های بهداشتی ، قرنطینه کامل و سختگیرانه و واکسیناسیون عواملی هستند که باید برای کنترل شرایط فعلی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: البته با توجه به شرایط حال حاضر، امکان واکسیناسیون سراسری و همگانی در کوتاه مدت میسر نیست و رعایت دستورالعمل ها نیز به کمترین میزان خود رسیده است لذا شرایط کنونی استان می طلبد با انجام قرنطینه، زمینه برنامه ریزی های عملیاتی را برای مهار این شرایط بحرانی محیا ساخت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به مرزی بودن استان که خود سبب آسیب پذیر تر شدن خوزستان در این شرایط شده است باید بیش از پیش آموزش های همگانی مورد تاکید قرار گیرد و در برنامه ریزی ها لحاظ شود که در این زمینه ادامه کار تیم های ناظران سلامت جمعیت هلال‌احمر و فعالیت اعضای خانه های هلال در قالب طرح شهید سلیمانی میتواند موثر و نقش آفرین باشند.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی ۵۰ تا ۷۰ درصد بالاتر از ویروس قبلی است و قدرت کشندگی آن ۵۰ درصد بیشتر است لذا انتظار داریم که مردم دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و با ستاد مدیریت کرونا در استان همکاری کنند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.