×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
محموله جدید واکسن کرونا به کدام گروه تزریق می‌شود؟

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به تفاوت پیک جدید کرونا نسبت به موج گذشته، اظهار کرد: این موج از ۱۰ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۶ بهمن‌ماه با شیب ملایم افزایشی بود اما از ۱۶ بهمن‌ماه متوجه شدیم که سرعت رشد موارد بیماری نسبت به پیک‌های قبلی متفاوت و شتابان است بنابراین شک کردیم که نوع جهش یافته ویروس در خوزستان قالب شده باشد.

وی افزود: بنابراین نمونه‌های مختلفی برای بررسی به انستیتو پاستور ارسال کردیم و چند روز پیش به ما اطلاع داده شد که نمونه جهش‌یافته انگلیسی، در خوزستان سوش قالب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: سرعت انتشار نوع جدید ویروس کرونا، ۵۰ تا ۷۰ درصد بیش از سوشی است که در ووهان چین بوده و کشندگی آن نیز ۵۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: دوره کمون این ویروس کوتاه‌تر است به همین دلیل روند افزایشی موج اخیر، شیب تندتری دارد.

ابول‌نژادیان با اشاره به وجود شهرهای با وضعیت قرمز تنها در استان خوزستان، گفت: وزیر بهداشت بسیار نگران وضعیت خوزستان است. روز جمعه نیز معاون درمان وزیر بهداشت و مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به خوزستان آمدند و قول دادند که وزیر بهداشت مساعدت مالی به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پایان مرحله نخست واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: مقرر شده است که محموله جدید واکسن کرونا برای پرسنل شاغل در بخش‌های عادی و اورژانس بیمارستان‌های کرونایی تخصیص داده شود که امیدواریم در هفته جدید اجرایی شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در این موج نه تنها شیوع در مردم بیشتر شده، بلکه پرسنل بیشتری از بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی را مبتلا کرده است. طبق صحبتی که با وزارت بهداشت انجام شده، امیدواریم سهمیه واکسن بیشتری در اختیار پرسنل استان خوزستان قرار بگیرد.

محموله نخست ارسالی واکسن کرونا به بیمارستان‌های سراسر کشور، به پرسنل شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه تزریق شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.