×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش مجدد تخت‌های ICU در خوزستان / تست تمامی افراد عراقی در مرزها

دکتر قاسم جان‌بابایی در حاشیه نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان که امروز (اول اسفندماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای امروز خود از خوزستان اظهار کرد: امروز از حوزه آبادان شروع کردیم به عنوان دانشکده‌ای که بیشترین میزان ابتلا از آن منطقه و شادگان بوده است. از شهر شادگان بازدید داشتیم و از بیمارستان‌های آبادان و شهر اهواز و اطراف آن و تمام مراکز بهداشتی و درمانی نیز بازدید کردیم.

وی افزود: روند ابتلا در استان خوزستان سریع است؛ متاسفانه میزان بستری‌ها در خوزستان نسبت به سه چهار هفته قبل پنج تا شش برابر شده است اما کادر پزشکی ماهرتر و مجرب‌تر هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات مناسب است اما تمام تلاش بر این است که سیکل بیماری شکسته شود.

وی افزود: استاندار خوزستان امروز در روز تعطیل به صورت خاص جلسه شورای تامین و ستاد استانی کرونا را برگزار کردند و تصمیمات خوبی گرفته شد.

جان‌بابایی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز تلاش بسیاری داشته که زیرساخت‌های انجام آزمایش‌ها را فراهم کند. تصمیم‌گیری شد که به هر نحو ممکن از تجمعات به عنوان مهم‌ترین عامل انتشار بیماری جلوگیری شود. قرار شد به زودی مقدار زیادی ماسک نیز در اختیار افراد مستمند قرار داده شود تا همه افراد در استان خوزستان بتوانند از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در شهر شادگان که شروع افزایش شیوع بیماری از آنجا مشاهده شده بود، امروز دیدیم که رعایت پروتکل‌ها خوب است؛ بیشتر مردم در شهر شادگان امروز ماسک داشتند و مراکز بازار نیز تقریبا تعطیل بود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: امیدواریم همین جدیت وجود داشته باشد و تعطیلی مراکز شلوغ به خصوص در استان خوزستان ادامه یابد. مهم‌ترین نگرانی ما تجمعات و مراسم عزاداری و عروسی است و اگر مردم همراهی کنند و همراهی سازمان‌های مرتبط وجود داشته باشد و بتوانیم تجمعات را مدیریت کنیم، دور از انتظار نیست که بتوانیم سیکل بیماری را در خوزستان بشکنیم.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرزهای چذابه و شلمچه شرایط انجام آزمایش کرونا را برای کسانی که وارد کشور می‌شوند، فراهم کنند تا برای هر کسی که وارد مرز می‌شود حتما تست PCR انجام شود. این امکان وجود دارد که برای تست PCR در کمتر از شش ساعت جواب داده شود.

جان‌بابایی گفت: با دستور استاندار خوزستان قرار شد فرمانداران، فضایی در کنار مرزها فراهم کنند تا هر فرد عراقی که وارد کشور می‌شود تست PCR شود و چند ساعت در محل مرز منتظر بماند و در صورتی که تست منفی بود اجازه ورود داشته باشد. البته این مصوبه بعد از یک هفته اجرا خواهد شد زیرا فعلا به مدت یک هفته مرزهای خوزستان بسته خواهند بود و در این مدت، شرایط آزمایشگاهی در محل مرزها مستقر خواهد شد.

وی افزود: تصمیماتی نیز برای رفت و آمد در داخل شهر و بین استان گرفته شد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اعلام آمادگی کرد که با کیت‌هایی که ما در اختیارشان قرار خواهیم داد در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها شرایط انجام تست سریع و رپید را برقرار کنند و هر فردی که می‌خواهد از خوزستان به سمت استان‌های دیگر از جمله تهران پرواز کند، حتما قبل از آن در فرودگاه تست رپید را انجام دهد.

وی افزود: انجام این تست در ترمینال‌ها نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند کمک کند که بیماری سریع‌تر در استان خوزستان جمع شود.

جان‌بابایی گفت: برنامه‌هایی نیز برای توسعه زیرساخت‌ها در همین هفته در استان خوزستان داریم؛ به زودی تلاش خواهیم کرد اورژانس بیمارستان سینا کارون و بیمارستان الوار گرمسیری و بیمارستان بهبهان را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ تخت ICU در استان خوزستان افزوده شده است و ۵۰ تخت ICU دیگر نیز در هفته آینده امکان راه‌اندازی خواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر مردم همراهی کنند می‌توانیم این سیکل را زودتر بشکنیم و نگرانی رفع شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.