×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آموزش ۷۲ درصد دانش‌آموزان استثنایی کشور در شبکه “شاد”

سید جواد حسینی در آیین توزیع تبلت میان دانش آموزان محروم که در دبستان رودکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کرونا همه ابعاد زندگی ما را دگرگون کرد که یکی از آنها آموزش بود. همچنین اقتصاد، اشتغال، روابط خانوادگی، اجتماعی و آموزشی مهم ترین ارکانی بودند که کرونا آنها را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: آموزش اولین جایی بود که به دلیل کرونا تعطیل شد؛ ما در آموزش و پرورش نمی توانستیم بی تفاوت بمانیم بنابراین اولین استراتژی این بود که نباید آموزش تعطیل شود، اگرچه مدرسه تعطیل باشد. مهم ترین بخش پوشش آموزشی ما مجازی و در قالب شبکه شاد است. اکنون در آموزش و پرورش استثنایی ۷۲ درصد دانش آموزان کشور در قالب شبکه شاد آموزش می بینند و حدود ۳۰ درصد دیگر، سایر آموزش‌ها را دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: آموزش مجازی روشی بود که در دوران کرونا با سرعت بیشتر آمد و در ادامه نیز برگشت ناپذیر خواهد بود. اتفاقی که افتاد باعث کمک به عدالت آموزشی و کاهش هزینه ها شد. اما  نزدیک به ۳۰ درصد از دانش آموزان ما نمی توانستند به این نوع آموزش ها بپیوندند. حدود ۲ میلیون تا ۳ میلیون نفر موبایل و تبلت نداشتند و برخی نیز در مناطقی بودند که دسترسی به آموزش مجازی نداشتند.

حسینی با اشاره به تلاش های وزارت برای تهیه تبلت های دانش آموزی، تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش در این حوزه نه اختیار و نه اعتبار داشت تا تجهیزاتی را تهیه کند اما نمی توانست بی تفاوت باشد، لذا تصمیم گرفتیم که ابزار هوشمند آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کنیم، چرا که این مساله به شدت به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی ضربه می زد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح هدایت، بیان کرد: ما مامور شدیم طرح هدایت را در ۶ محور پیش ببریم؛ چه تعداد از دانش آموزان، در کدام منطقه جغرافیایی چه امکاناتی ندارند؟ برای این مساله سامانه ای طراحی کردیم که همه عملیات این زمینه در سامانه بارگذاری می‌شود و می توان با پرداخت الکترونیک به دانش آموزان کمک کرد. برای تهیه تبلت ویژه ۳ میلیون دانش آموز بیش از ۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم.

وی تاکید کرد: مامور شدیم که از همه منابع دولتی یعنی ردیف مسئولیت های اجتماعی مانند وزارت های نفت، صنعت و …، از ردیف مسئولیت های بخش عمومی مانند شهرداری ها، بانک ها و… و پویش های مردمی و خیرین، اعتبار لازم برای تهیه تبلت دانش آموزان را تهیه کنیم. تاکنون برای بیش از یک میلیون دانش آموز تفاهم نامه انجام شده و بیش از ۲۰۵ هزار تبلت تهیه و توزیع شده است.

حسینی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ تبلت به دانش آموزان استثنایی استان، گفت: روز گذشته نیز خوشبختانه تعهد تامین ۱۰ هزار تبلت داده شد و خوزستان، استان پیشروی اهدای تبلت در کشور است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دومین محور طرح هدایت، تامین اعتبار برای تبلت ها بود، افزود: محور بعدی این است که چگونه جامعه را بسیج کنیم و این تبلت ها را با چه ملاکی و چگونه توزیع کنیم؟ تا دیروز می گفتیم بچه ها به مدرسه تبلت و گوشی نبرند، اما امروز مدرسه را به تبلت و گوشی آوردیم. این مساله آسیب هایی دارد اکنون وارد قرارداد با شرکتی شدیم تا مدیریت کنترل این تبلت ها به گونه ای ایجاد شود که اینترنت پاک و تنها در بستر آموزش استفاده شود. چون ممکن است عوارض غیرقابل بازگشت ایجاد شود.

وی در پایان گفت: استان خوزستان در این حوزه پیشرو است و امروز ۴۰۰ تبلت در سطح استان توزیع شد. برای سایر دانش آموزان نیز تبلت هدیه داده خواهد شد تا با بسترسازی تردد امواج به جای تردد افراد، شاهد ارتقای تحصیلی و عدالت آموزشی بیش از گذشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.