×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
استاندار خوزستان: باید برای تقویت عدالت تلاش کنیم

قاسم سلیمانی دشتکی در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان با تبریک به شریعتی، استاندار سابق خوزستان بابت مسئولیت در پست جدید و آرزوی سلامتی و سرافرازی برای او، اظهارکرد: من چندین استان کشور را داشته ام؛ در استان های خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ایلام خدمت کرده ام و اکنون نیز در خدمت مردم خوزستان بزرگ هستم. من چهار سال در استانداری چهارمحال و بختیاری و سه سال و نیم هم در استانداری ایلام حضور داشتم. زمانی که استاندار چهارمحال و بختیاری بودم نیز با خوزستان ارتباط داشتم و بررسی مسائل مربوط به آب، راه آهن و جاده‌ها در زمان استانداران پیشین خوزستان مورد بررسی قرار گرفتند. حتی در زمان سفر رییس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری نیز مهمترین خواسته ما راه آهن اصفهان به شهرکرد و اهواز بود که پروژه بسیار حیاتی است که خوشبختانه فاز اول آن به سرعت در حال پیش رفتن است.

وی عنوان کرد:  همچنین فاز یک طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان به اتمام رسیده که البته اجرای فاز دوم آن کار سختی است که تخصیص اعتبارات و آب سخت است و حتما از تجارب آقای شریعتی در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

استاندار جدید خوزستان با اشاره به طرح اربعین، گفت: این طرح، مشترک با خوزستان بود که واقعا هماهنگی بسیار خوبی داشتیم و نسبت به کوچک بودن استان ایلام، کار بزرگی انجام شد. کار سخت بود. به یاد دارم که در یک شبانه‌روز حدود ۳۲۰ هزار نفر تردد از مرز مهران داشتیم. در زمینه مدیریت سیلاب هم کار مشترکی بین استان های ایلام و خوزستان صورت گرفت و در خروج ذخایر آبی سدها با اقداماتی که صورت گرفت، کمک زیادی به کاهش ورودی کرخه در آن زمان شد.

وی ادامه داد: در مسائل قومیت ها و اجتماعی نیز به شدت معتقدم که دستگاه‌های امنیتی و نظامی باید تقویت شوند و معتقدم که پروتکل‌های امنیتی باید به پروتکل‌های فرهنگی اجتماعی تبدیل شوند. کارگروه‌های مختلف نیز به وظایف خود عمل می‌کنند اما باید رعایت پروتکل‌ها را به سمت خود مردم سوق دهیم زیرا هر جایی که به مردم اعتماد کردیم و مردم در صحنه بوده اند، موفق بوده ایم. در هشت سال دفاع مقدس نیز امت با اقتدا به امام خود و توکل بر خدا، نه تنها نظام را حفظ کردند بلکه یک وجب از خاک کشور را هم از دست ندادند. پس هر وقت مردم وارد صحنه شده اند، امنیت بیشتری پیدا کرده ایم. مشخص است که مساله قومیت بر مسائل سیاسی می چربد و باید با بزرگان اقوام، معتمدین مردم، نخبگان و جوانان جلسات هم‌اندیشی برگزار کرده و از آن ها برای حل مشکلات استان به جمع بندی برسیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه نیز عنوان کرد: در خصوص مهار روان آب‌های سطحی و ساماندهی شبکه فاضلاب نیز مجموعه مدیریتی استان و آقای شریعتی کارهای بسیاری انجام داده اند ولی به نظر می‌رسد اشکالی وجود دارد و آن هم باز شدن دریچه آب‌های روان و حرکت آن به سمت شبکه فاضلاب است که بعد هم سرریز می کند که این کار از نظر فنی باید بیشتر بررسی شود و در این زمینه باید برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشیم و آب های سطحی را نباید وارد شبکه فاضلاب کنیم و خطوط باید عوض شوند. من پیگیر این موضوع هستم.

وی با تاکید بر همدلی و هم افزایی، افزود: اگر هر کدام از ما وارد حاشیه شویم، از اصل دور می شویم.

استاندار خوزستان با درخواست از نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: از او می خواهم به خاطر شخصیت حقیقی و حقوقی، ما را همراهی و کمک داشته باشد و در کنار مجموعه شورای تأمین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و … برای خدمات‌رسانی به مردم همراهی خیلی قوی داشته باشیم. همه باید در خدمت مردم باشیم.

وی بیان کرد: در مباحث کلان استان همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود و اگر مشکلی وجود دارد به مردم بگوییم. من خود را خدمتگزار نظام و مردم می دانم و سال‌ها مدیریت پایه، میانی و ارشد در کشور را داشته ام و قطعا این کوله بار تجارب در خدمت مردم خوزستان قرار خواهد گرفت و با استفاده از پتانسیل و امکانات همه دستگاه‌ها و وجود تمام مسئولان استان برای خدمات‌رسانی به مردم کمک خواهیم گرفت.

سلیمانی دشتکی گفت: علاوه بر منابع دولتی و بودجه‌ ای به دنبال تخصیص بودجه ۱۴۰۰ و افزایش آن هستیم و تلاش بیشتری برای دریافت ردیف‌های خاص برای رفع مشکلات استان خوزستان می کنیم اما بنیادها و نهادها خیلی می توانند در این جا کار کنند که البته خوب هم کار کرده اند. همچنین باید برای تقویت بومی گزینی، عدالت در توزیع امکانات و توازن در خدمات‌رسانی، تلاش کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.