×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تاسیسات شرکت نفت و گاز اروندان

در این بازدید  با حضور تعدادی از مدیران و مسئولان این شرکت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شد، مراحل پیشرفت پروژه احداث حوضچه بتنی (لندفیل) که با هدف دفن کنده های حفاری در منطقه دارخوین در دست اجرا است مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بازدید از این پروژه و تاسیسات نفتی دارخوین مهندس جهانگیر پورهنگ درباره فعالیت های زیست محیطی در گستره عملیاتی این شرکت با توجه به اهمیت حفاظت از اکوسیستم آب،  هوا و خاک در تالاب بین المللی هورالعظیم توضیح داد.

وی با اشاره به پروژه  جمع آوری گازهای همراه نفت که هم اکنون به مشعل انتقال و سوزانده می شود، گفت: این پروژه با برنامه ریزی برای جمع آوری ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز از سوی یک شرکت بخشی خصوصی در مراحل اجرا می باشد و بهره برداری از آن تاثیر بسرایی در کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد داشت.

پورهنگ  با بیان اینکه طرح انتقال گازهای مازاد میدان نفتی دارخوین از طریق خط لوله به کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ نیز در دستور کار است در زمینه اجرای پروژه لندفیل نیز اظهار کرد: این پروژه اواخر سال گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در فاز اجرایی قرار گرفت زیرا  دفن کنده های حفاری با توجه به طرح های توسعه میادین نفتی در منطقه از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: این شرکت در تعامل و همکاری موثر و مستمر با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات محیط  زیست شهرستان ها با اولویت بخشی به پروژه ها و اقدامات زیست محیطی، تلاش دارد تا حد امکان آلاینده های صنعتی را حذف و یا به حداقل ممکن کاهش دهد.

مهندس محمد جواد اشرفی نیز با اشاره به فعالیت صنعت نفت در بخش وسیعی از استان نفتخیز خوزستان، تلاش شرکت های نفتی در استان را در راستای حفاظت از محیط زیست با اهمیت و مهم دانست و افزود  این اداره کل با نظارت دقیق و جامع براین فعالیتها همواره آماده ارائه نظرات کارشناسی و تعامل با شرکت‌ها در جهت حفاظت  محیط زیست می باشد.

وی گفت: در این ارتباط شرکت نفت و گاز اروندان به لحاظ واقع شدن عمده دامنه فعالیت آن در تالاب هورالعظیم در بحث محیط زیست دارای ویژگی و حساسیت خاص است که اقدامات به عمل آمده از سوی این شرکت در بخش های آب، خاک و هوا قابل توجه بوده است و با اتمام پروژه های در دست اجرا شاهد تحول چشمگیری در مقوله اهتمام به مسائل زیست محیطی در منطقه خواهیم بود.

اشرفی از حسن توجه مدیرعامل و مدیران  شرکت نفت و گاز اروندان به مسائل زیست محیطی و اقدامات به عمل آمده در این راستا قدردانی کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های تبیین شده این شرکت و همچنین نظارت و بررسی های مستمر کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابع در خصوص فعالیت ها شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون خاصه تالاب هورالعظیم، این پتانسیل وجود دارد که در آینده نزدیک به یکی شرکت ‌های سبز تبدیل شود.

 

منبع: روابط عمومی شرکت نفت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.