×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نظام‌نامه مدیریت بحران خوزستان در دست تدوین است

امید حاجتی شامگاه شنبه در نشست شورای توسعه راهبری مدیریت خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: مطالعات این نظام‌نامه با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همچنین اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور تهیه شده و برنامه عملیاتی آن در دست تدوین است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین خوزستان به منظور انسجام بیشتر دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحرانی در صورت نیاز پیشنهاداتی ارائه می‌شود که در قالب قانون و یا مصوبات مجلس شورای اسلامی به تحقق ایجاد این انسجام در مدیریت واحد بحران‌ها کمک شود.

ارزیابی عملکرد مدیران خوزستان

وی در بخش دیگری از نشست شورای توسعه راهبری مدیریت استان بیان‌داشت:در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری مرتبط با انتصاب و ارتقاء مدیران، شایستگی مدیران منصوب شده استان از سال ۱۳۹۷ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حاجتی اظهار داشت:  به‌منظور انجام این ارزیابی‌ها، سومین کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای کشور در خوزستان راه اندازی شده است.

وی ادامه‌داد: این کانون برابر با مواد ۵۳، ۵۴، ۵۵ و ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف جذب نیروی انسانی متناسب با نیازها، تعالی سرمایه انسانی و استفاده بهره‌ور از این مدیران در راستای تحقق اهداف توسعه کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای در استان از سوی سازمان اداری و امور استخدامی کشور صادر شده است گفت: ایجاد این کانون یک الزام قانونی است و به جز مدیران سیاسی، تمامی مدیران حرفه ای (روسای واحدها، ادارات، معاونان مدیرکل تا شخص مدیرکل) باید در دوره‌های تعیین شده شرکت و نسبت به اخذ گواهی این دوره‌ها اقدام کنند.

حاجتی رعایت انتصاب مدیران حرفه‌ای دارای گواهینامه شایستگی از کانون ارزیابی مدیران خوزستان  برابر با مصوبه شورای توسعه راهبری مدیریت خوزستان را الزامی دانست افزود: در صورت انتصاب دستگاه‌ها خارج از بخشنامه کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه‌ای، تخلف محسوب می‌ شود.

وی خاطرنشان‌کرد: مدیرانی که از سال ۱۳۹۷ تاکنون در دستگاه‌های اجرایی مختلف منصوب شده‌اند نیز می‌بایست برای دریافت گواهینامه شایستگی از کانون اقدام کنند و برای مراجعه این افراد مهلت چندماهه تعیین خواهد شد که جزییات آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه مدیران سیاسی کشور مانند وزرا و معاونان آنها، استانداران و معاونان آنها از دریافت گواهینامه شاستگی مستثنی هستند گفت: مابقی مدیران حرفه‌ای محسوب می‌شوند و می‌بایست از این گواهینامه برخوردار باشند.

به گفته حاجتی فرمانداران و بخشداران نیز به عنوان مدیران حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خوزستان دقیق‌تر می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان واقعی شدن شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان را ضروری دانست و بیان‌داشت: در این راستا طی مجوزی که از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شده، ارزیابی دستگاه های اجرایی استان بر اساس اولویت‌های استان، شرایط خاص، تصمیمات مدیریتی متناسب با نیاز استان، اجرای مصوبات شوراها و کارگروه‌های کارشناسی انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: در این راستا و براساس نظر اعضای شورای توسعه راهبری مدیریت خوزستان ۲۵ شاخص اختصاصی عملکردی در قالب ۹ محور ارزیابی برای دستگاه‌های اجرایی استان تعریف شده است.

حاجتی بیان‌داشت: امیدواریم بر اساس ارزیابی‌هایی که سالانه انجام می شود، نتایج بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی به واقعیت های قابل درک نزدیک باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: ارزیابی‌های کلی که به صورت متحدالشکل در کشور صورت می‌گیرد بعضا با شرایط استان‌ها و اولویت‌های منطقه‌ای فاصله دارند و بر همین اساس می‌بایست برخی از شاخص‌ها بر اساس الگوی محلی ارزیابی شوند.

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن مفاد فصل ۱۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین‌نامه اجرایی مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به عنوان دبیرخانه استانی جشنواره شهیدرجایی استان انجام می شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.