×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
پیام غلامرضا شریعتی به مردم خوزستان

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان و رئیس جدید سازمان ملی استاندارد ایران در آخرین روز حضور خود در سکانداری استانداری خوزستان، در پیامی خطاب به مردم دیارش خوزستان، با قدردانی از صبوری‌ها و متانت آنان در ساماندهی امور و جبران کاستی‌ها، خداحافظی کرد.

این پیام بدین شرح است:

“بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ابتدا حلول ماه رجب المرجب ماه راز و نیاز و ماه غفران الهی را خدمت همه هم استانی‌های عزیزم تبریک می‌گویم.

حتما اطلاع دارید و در اخبار مطلع شدید که حسب حکم رئیس محترم جمهوری مقرر شده‌است که به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در خدمت مردم باشم.

واقعیت این است که یکی از بزرگترین الطاف خداوند به بنده این بوده‌ است که در این برهه عمر توفیق خدمتگزاری به همه استانی‌های صبور و شریف را به مدت ۴ سال و هشت ماه داشته‌ام.

خوزستان استان بزرگ و مردم خوزستان مردم بزرگی هستند، به تعبیر جلال آل احمد “خوزستان در چشم من شخصی بوده‌ است به صورت خاکی، کسی بوده ‌است به صورت اقلیمی، که اگر تو خود زیر آسمانش نیز به سر نبری او مدام زیر آسمان تنگ ذهن تو بسر می‌برد و خوزستان نه تنها مدام در آسمان این ذهن بوده است بلکه پنداری که بر آسمان سیاست و اقتصاد سراسر مملکت سایه انداخته است. حتی اگر جسارت کنم باید گفت که در تمام گوشه‌های مملکت ما همه به برکت خوزستان زندگی می‌کنیم.”

اما همه شما می‌دانید و هم من به خوبی می‌دانم که این استان وارث چه مشکلات و مسائل مزمن، تاریخی و حل نشده‌ای بوده است. علاوه بر همه این مشکلات تاریخی ما در این ایام شاهد ریزگردها، قطعی برق، سیل و خشکسالی شدید بودیم و شاهد بزرگترین پاندومی یکصد سال اخیر در حوزه بیماری ناشی از ویروس کرونا و در کنار آن ما شاهد ظالمانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها علیه ایران عزیز بودیم که بیشتر تاثیرات اقتصادی این تحریم‌ها بر استان ما تحمیل شده به علت تحریم کالای اصلی و دُر اصلی این کشور به نام نفت که خاستگاه ‌آن خوزستان عزیز است.

در این شرایط به عنوان استاندار استان و با حمایت مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور و هیات محترم دولت و سایر نهادهای مسئول نظامی، انتظامی، امنیتی همه آنچه در توان داشتم به کار گرفتم که برخی از این مسائل و چالش‌ها حل شوند، به عنوان استاندار همه وجودم را گذاشتم که امانتدار خوبی برای شما باشم. تلاش کردم استاندار همه اقوام باشم، تلاش کردم همانقدر که نماینده دولت در استان بودم نماینده مردم در دولت باشم.

تلاش کردم استاندار پشت میز نشین نباشم، تلاش کردم هم استاندار باشم هم مردمدار، تلاش کردم نگذارم مردم فاصله‌ای بین خود و مدیر ارشد اجرایی استان احساس کنند، تلاش کردم نقطه‌ای در استان نباشد که از معرض دید و بازدید و بررسی مشکلات آن توسط استاندار پنهان باشد، تلاش کردم با تکیه بر خرد جمعی و با استفاده از همه نیروهای استانی فارغ از جناح‌ بندی‌های رایج و فارغ از قومیت و جنسیت “همه با هم” به سمت پیشرفت و آبادانی استان پیش برویم و ما با هم موفقیت‌هایی مهم و دستاوردهای بزرگی در این مدت و علی‌رغم این مشکلات به دست آوردیم و توانستیم برای استان و هم‌استانی‌های عزیز به ارمغان بیاوریم.

اما هم استانی‌های شریف و صبور، امروز من باید در پیشگاه شما از همه ضعف‌ها، قصورها و تقصیرها عذرخواهی و طلب حلالیت کنم، از همه شما می‌خواهم هر کوتاهی و ضعفی بوده است به بزرگی روح بلندتان بر این فرزند کوچکتان ببخشید.

می‌دانم که می‌دانید هر جا باشم و در هر مسئولیتی خود را فرزند خوزستان می‌دانم و قلبم برای خوزستان عزیز این قلب تپنده ایران عزیز می‌تپد.

خاک من! ای وسعت پروازها
خاک من! ای گرمی آوازها
واژه‌ها، از وصف نامت عاجزند
خاک من! گلواژه‌ی آغازها
زائران لاله‌های سر به خاک
کرخه وکارون و دز، همرازها
نام تو بر جاری ایران زمین
می درخشد “آبی” پروازها

ایام به کام

غلامرضا شریعتی”

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.