×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
ذخایر خونی بیمارستان‌های خوزستان کاهش یافته است

دکترعبدالعزیز فقهی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز شدید و فوری داریم از مردم و اهداکنندگان مستمرخون خواست برای اهدا خون خود به پایگاه‌های انتقال خون در کلانشهراهواز و دیگر شهرهای استان مراجعه کنند.

وی به زیاد بودن عمل‌های جراحی و نیاز مستمر بیماران تالاسمی به خون اشاره کرد و افزود: ذخایر خونی در خوزستان با کاهش شدید رو به رو است و تنها مشارکت مردم در اهدای خون می‌تواند کمبود شدید خون در بیمارستان‌ها را برطرف کند.

وی از شهروندان درخواست کرد برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند تا مراکز درمانی بتوانند خدمات خود را بدون نگرانی به بیماران و نیازمندان به خون ادامه دهند.

فقهی افزود: مرکز شماره یک انتقال خون در بلوار پاسداران جنب شهرداری منطقه هفت اهواز و مرکز شماره ۲ واقع در امانیه جنب بیمارستان رازی اهواز آماده خون گیری از اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان به شهروندان اطمینان داد پایگاه‌های انتقال خون عاری از آلودگی به ویروس کرونا هستند و وضعیت بهداشتی و شیوه نامه‌های پیشگیری از کرونا در بالاترین سطح رعایت می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

در یک سال گذشته مسوولان اداره کل انتقال خون خوزستان بارها نسبت به کاهش ذخایر خونی در بیمارستان‌های این استان هشدار دادند تا جایی که از شهروندان خواسته‌اند در مناسبت‌های خاص همچون ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا نذر خون کنند.

 

بهبود یافتگان از کرونا پلاسمای خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون خوزستان از بهبود یافتگان مبتلا به کرونا خواست به شکرانه بهبودی این بیماری، پلاسمای خون اهدا کنند.

فقهی با بیان اینکه همه بهبودیافتگان از کرونا ۱.۵ماه پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند افزود:بهترین روش درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا پلاسمایی است که از بهبودیافتگان از کرونا گرفته می‌شود.

وی گفت: تاکنون۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان با استفاده از پلاسمای اهدایی بهبود یافته‌اند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: فرآیند پلاسماگیری با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود و هیچ خطری برای اهداکنندگان ندارد.

فقهی در ادامه با بیان اینکه زمان پلاسماگیری ۲ برابر وقت خون‌گیری است از عموم بهبودیافتگان از کرونا خواست سخاوتمندانه به یاری بیماران بستری در بیمارستان‌ها بشتابند.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.