×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
آغاز احداث “مدرسه سبز” در اندیمشک

علی قربانی، با اشاره به کلنگ زنی ساخت یک مدرسه ۱۸ کلاسه در اندیمشک، اظهار کرد: امروز یک کانون آموزشی و پرورشی در شهر آزادی اندیمشک افتتاح شد؛ زیربنای این کانون ۳۵۰ متر مربع است. اعتبار احداث این کانون یک میلیارد تومان است که از این رقم ۶۵۰ میلیون تومان توسط وزارت نفت و مابقی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین شد.

وی افزود: همچنین کلنگ احداث یک مدرسه سبز ۱۸ کلاسه در اندیمشک به زمین زده شد. زیربنای این مدرسه خیرساز ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پایان با اشاره به خیرساز بودن این مدرسه سبز، گفت: اعتبار احداث این مدرسه ۱۵ میلیارد تومان است که سهم خیر در ساخت این مدرسه ۳ میلیارد تومان خواهد بود. همچنین مابقی اعتبار احداث این مدرسه توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین می‌شود.

هدف از طرح مدرسه سبز، ساختن الگوی صحیح فرهنگی و رفتاری زیست محیطی است. این طرح شامل برنامه‌ریزی و طرحی جامع برای دانش‌آموزان همه پایه‌ها، با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از فاکتورهای موثر در محیط زیست اعم از آلودگی هوا، منابع آب، مدیریت پسماند و انرژی به ساختن بنیانی مستحکم برای بنای محیط زیست می‌پردازد. این طرح شامل فضای سبز، زیباسازی مدرسه، تفکیک پسماند تر و خشک، تفکیک کاغذ از پسماندهای خشک، استفاده از پسماندهای تر برای تهیه ورمی کمپوست، مدیریت مصرف آب و مدیریت مصرف برق و استفاده مجدد از پسماندهای پلاستیکی مانند ظروف یکبار مصرف و بطری‌های پلاستیکی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.