×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
مردانی: مرگ و میر کرونا اواسط اسفند افزایش می‌یابد

مسعود مردانی افزود: به علت کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و مراجعات سرپایی افراد مبتلا به کرونا در اکثر استانهای کشور هستیم، با ادامه این روند حدود دو هفته آینده موارد بستری در بیمارستان افزایش می یابد و دو هفته بعد از آن نیز موارد مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در کشور افزایش می یابد.

وی گفت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد افزایش مسافرت های مردم به استانهای مختلف از جمله هرمزگان و جزایر کیش و قشم و جاهای دیگر هستیم و از طرفی برگزاری جشنواره های هنری مثل جشنواره فجر و افزایش بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در بین مردم و بازگشایی همه ادارات و مشاغل و تجمع مردم در مراکز خرید که باعث نوعی عادی انگاری همه گیری کرونا در کشور شده، باعث افزایش موارد ابتلا به این بیماری شده و در مراکز بهداشتی شاهد افزایش مراجعات سرپایی و بیشتر شدن ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بین مردم هستیم.

عضو ستاد ملی مقابله کرونا افزود: افزایش مسافرت ها فقط به شهرهای داخلی و شمال و جنوب کشور محدود نیست و مسافرت های مختلف به آنتالیا و کشورهای دیگر هم طبق روال عادی در حال انجام است و همه پروازهای خارجی نیز به کشورهای مختلف انجام می شود حاصل این اتفاقات این است که دو باره شاهد خیز مجدد بیماری کووید۱۹ در کشور خواهیم بود که البته دعا می کنیم این اتفاق نیفتد.

وی گفت: امیدواریم خیر جدید کرونا در کشور با انواع جهش یافته این ویروس همراه نباشد زیرا اگر این اتفاق بیفتد بطور قطع خیر جدید کرونا شدت بیشتری خواهد داشت و موارد ابتلا و میزان مرگ و میر بیشتر خواهد بود.

مردانی افزود: افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ فقط یک علت دارد آن هم ساده انگاری و عادی انگاری این اپیدمی در جامعه است، وقتی همه افراد در جامعه بدون هیچ محدودیتی به امور روزمره شغلی و زندگی خود ادامه می دهند و با کاهش اندکی از آمار همه چیز عادی می شود باید انتظار خیزهای بعدی کرونا را در کشور داشته باشیم. بیماری کووید۱۹ سن و سال، دین، مذهب، آیین، جایگاه شغلی، سیاه و سفید نمی شناسد هر کس رعایت نکند، به این بیماری مبتلا می شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از مسائل مهمی که موارد مرگ و میر کرونا را افزایش می کند، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلاست و متاسفانه بسیاری از بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که بخش عمده ریه درگیر شده و از بین رفته است و کار چندانی نمی شود برای آنان انجام داد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اخیرا نسبت به روند صعودی موارد ابتلا به کرونا در کشور هشدار داده و اعلام کرده است که شهرهای نارنجی از ۱۷ شهر به ۳۶ افزایش یافته است.

به گفته او تعداد شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش پیدا کرد که بسیار نگران کننده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.