×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گوشت منجمد تولید داخل اول اسفند در کشور توزیع می‌شود

منصور پوریان روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز با اشاره به اینکه گوشت منجمد داخلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور ذخیره‌سازی شده است افزود:توزیع گوشت منجمد داخلی با هدف دسترسی عموم مردم به خرید گوشت قرمز به قیمت مناسب انجام می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد داخلی تا روزهای پایانی سال در فروشگاه‌های زنجیره ای وتعاونی مصرف کارگران و کارکنان سراسر کشور توزیع خواهد شد.
پوریان افزود: هم اکنون شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۴۰هزار تن و بخش خصوصی حدود ۵۰هزار تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی کرده‌اند که بیش از نیاز داخلی است.

افزایش ذخایر و تولید گوشت قرمز در کشور
پوریان گفت: امسال ذخایر و تولید گوشت قرمز در کشور افزایش یافته است و هم اکنون تولید گوشت بیش از نیاز است.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور در ادامه با بیان اینکه بازار داخلی به دلایل متعدد از جمله گرانی ، توان جذب گوشت قرمز را ندارد افزود: سالانه ۸۵۰تا ۹۰۰هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود ولی امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی تالارها و رستوران‌ها مصرف گوشت قرمز در کشور به ۳۵۰هزار تن رسیده است.

وی به گرانی گوشت قرمز در مراکز خرده فروشی و اجحاف به مصرف کنندگان گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: دام و لاشه در کشتارگاه به قیمت مناسب و عادلانه عرضه می‌شود ولی در بازار خرده فروشی(قصابی ها) قیمت‌ها بالا است و بسیاری از قشرهای مردم توان خرید گوشت تازه قرمز را ندارند.

هرکیلوگرم گوشت گوسفند در اهواز بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و گوشت گاو و گوساله بین ۱ تا ۱.۲میلیون ریال در قصابی‌ها عرضه می‌شود درحالی که قیمت لاشه گوسفند در کشتارگاه حدود ۹۰۰هزار ریال و لاشه گاو حدود ۸۰۰هزار ریال است.

لزوم صادرات محدود گوشت قرمز

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت:برای برون رفت از ضرر و زیان دامداران و امکان افزایش تولید گوشت قرمز ، نیاز است صادرات گوشت به صورت محدود انجام شود.

پوریان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید گوشت قرمز و بالارفتن قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری اظهار داشت: دامداران و پرواربندان هم‌اکنون با شرایط سختی برای ادامه فعالیت رو به روهستند.

وی به واردات بسیار ناچیز گوشت منجمد خارجی اشاره کرد وافزود:کاهش مصرف گوشت قرمز در کاهش واردات گوشت منجمد خارجی موثر بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.