×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سرعت تغییر وضعیت خوزستان از آبی به زرد و نارنجی

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو هفته اخیر موارد بیماری، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا افزایشی شده است که این وضعیت، هشداری برای همه ما است.

وی افزود: اکنون نتایج عادی‌انگاری وضعیت کرونا، افزایش برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا و روز مادر و حضور در پارک‌ها را می‌بینیم؛ مردم باید بیشتر رعایت کنند و تذکر دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به مراحل آغاز واکسیناسیون در کشور ادامه داد: واکسن خارجی کرونا در حال وارد شدن است و واکسن تولید داخل نیز در حال به نتیجه رسیدن است بنابراین مردم باید چند ماه دیگر تحمل کنند. اگر ایمنی‌زایی در جامعه به ۶۰ تا ۶۵ درصد برسد، چرخه انتقال قطع خواهد شد که به تدریج این کار انجام می‌شود.

وی در خصوص روند اعمال محدودیت‌ها در استان خوزستان بیان کرد: محدودیت در شهرهای زرد اعمال و منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد انجام می‌شود.

شریعتی افزود: فعالیت تالارها باید مجددا محدود شود تا شاهد سرعت گرفتن تغییر وضعیت شهرها از آبی به زرد و از زرد به نارنجی نباشیم.

وی گفت: مهمانی‌ها و برگزاری مراسم عروسی موجب گسترش انتقال بیماری شده است؛ مردم باید دید و بازدیدهای خانوادگی را به حداقل برسانند و از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به ساعت کاری ادارات نیز تصریح کرد: ساعت فعالیت ادارات در اهواز از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است.

وی افزود: ‌با توجه به اینکه شرایط شادگان نگران‌کننده است و تعداد بیماران این شهرستان در حال افزایش است، تصمیم گرفته شد که ورودی و خروجی این شهرستان را مدیریت کنیم. بنابراین در شادگان تعطیلی اعمال و از رفت و آمدها جلوگیری می‌شود.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.