×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اواخر اسفند، تجربه پیک جدید بیماری در خوزستان

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در اهواز اظهار کرد: آمار مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد مثبت و بستری در اهواز نسبت به اوایل دی‌ماه، دو تا سه برابر افزایش یافته است. اکنون تنها در غرب اهواز هر هفته ۱۵۰ مورد مثبت کووید – ۱۹ شناسایی می‌شود.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز به روز در حال کاهش است و در مناطق شهری اهواز به حدود کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: بازگشایی همه گروه‌های شغلی و فعالیت تالارها، افزایش برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و حضور مردم در پارک‌ها در کنار کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در افزایش موارد بیماری تاثیرگذار بوده است. در آستانه نوروز و حضور مردم در مراکز خرید هستیم و به اندازه‌ای نگرانیم که می‌توانیم بگوییم اواخر اسفندماه پیک جدیدی از شیوع کرونا را در خوزستان خواهیم داشت.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: تغییر رنگ‌بندی شهرها به معنی از بین رفتن بیماری نیست؛ ماهیت و جهش‌های بیماری همچنان وجود دارد بنابراین تا زمانی که واکسن به طور عمومی برای همه افراد جامعه و نه تنها برای یک یا دو گروه، تزریق شود؛ کرونا وجود دارد.

وی ادامه داد: با کاهش شیوع بیماری، روزهای بدون مورد مرگ در خوزستان را تجربه کردیم اما چند روز پیش، مرگ ۲۰ نفره را نیز تجربه کردیم.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: اگر این روند افزایشی بیماری ادامه یابد، نگرانی‌های جدی در خوزستان خواهیم داشت و وضعیت شهرها تغییر پیدا خواهد کرد؛ امیدواریم این شرایط بد را در خوزستان تجربه نکنیم.

احمدی‌بلوطکی با تاکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان تزریق واکسن برای همه مردم، افزود: نباید اجازه داده شود که با سهل‌انگاری، شرایط شیوع کرونا بدتر شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.